آرشیو سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۸۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: اسامی دانه درشت ها باید اعلام شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیسیون تاخیر وصول معوقات بانکی را پیگیری می کند، گفت: اسامی دانه درشت ها باید اعلام شود.

حجت الاسلام محمد رجایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: یک دسته از افرادی که معوقات بانکی دارند وام های کلانی را با استفاده از نفوذ خود دریافت کرده اند و با وجودی که توانایی بازپرداخت را دارند اقدامی انجام نمی دهند و در این راستا بانک مرکزی باید به صورت جدی با این افراد متخلف برخورد کند.

وی تصریح کرد: اینکه بخواهیم با سیاست محافظه کارانه و رودربایستی با این افراد صاحب نفوذ برخورد کنیم با ساز و کار حکومت داری و مدیریت جامعه و نظام سازگار نیست و قطعا ارگان های حکومتی و قضایی باید با این افراد به جد برخورد کرده و ضمن وصول بدهی اسامی آنها را نیز اعلام کنند تا عبرتی برای سایر افراد باشد.

رجایی عنوان کرد: همان طور که طبق قوانین وقتی خلافی انجام می دهد در انظار عمومی با او برخورد می شود باید با افراد صاحب نفوذ و سوءاستفاده گر نیز برخورد شود و اینکه گفته می شود که این افراد دارای آبرو هستند واسامی آنها عنوان نمی شود درست نیست، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس افزود: دسته دیگری از افراد که دارای معوقات بانکی هستند را تولیدکننده هایی تشکیل می دهند که به دلیل مشکلات اقتصادی موجود توان بازپرداخت را ندارند، و دلیل نوسانات اقتصادی که برخی از آنها نیز به سیاست گذاری های دولت باز می گردد بسیاری از واحدهای تولیدی کشور دچار مشکل شده اند به گونه ای که نقدینگی لازم را برای ادامه کار خود ندارند.

رجایی افزود: این افراد در حال حاضر نمی توانند معوقات بانکی خود را پرداخت کنند چون با افزایش یک باره نرخ ارز تا سه برابر آنها حتی توان پرداخت حقوق کارگران و کارمندان خود را ندارند و از طرفی سیستم بانکی مطالبات خود را می خواهد دریافت کند و به نظر من باید با این واحد ها برخوردی توام با حل مشکل کرد.

وی تاکید کرد: این افراد را باید به عنوان کسانی که قربانی نوسانات اقتصادی شده اند تلقی کرد و همه دست اندرکاران باید برای حل مشکل این افراد گام بردارند.

وی گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر اقتصاد و دارایی خواسته تا اسامی مفسدان اقتصادی را به دستگاه قضایی اعلام کند.