آرشیو چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۵۳
شوک امروز
۱۲
هشدار شوک

هشدار به مسافران تورهای نوروزی

رفتن به سفرهای خارجی با امکانات ویژه و قیمت بسیار پایین می تواند ترفند کلاهبرداران حرفه ای باشد.

سرهنگ یزدان نیکنام، رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروز، تورهای گردشگری زیادی اقدام به برگزاری سفرهای ارزانقیمت می کنند.

وی افزود: متاسفانه گاهی افراد فریب این تورهای ارزانقیمت را خورده و اقدام به سفر به کشورهای دیگر می کنند در حالی که این تورها به تعهدات خود عمل نکرده و اقدام به سودجویی از مسافران می کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه لازم است شهروندان هنگام خرید بلیت سفر به مدارک قانونی تورها توجه کنند، گفت: در برخی موارد این تورها پس از فریب افراد و اخذ هزینه ها پاسخگو نیستند و متواری می شوند.

سرهنگ نیکنام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در مسافرت ها استفاده شهروندان از خدمات الکترونیک و استفاده از دستگاه کارتخوان و پرداخت الکترونیک افزایش می یابد، گفت: برخی شهروندان در این ایام برای تهیه بلیت هواپیما و قطار به اینترنت مراجعه کرده و از این طریق اقدام می کنند که در این گونه موارد باید مراقب کلاهبرداران و افراد سودجو هنگام خرید باشند.

رئیس پلیس فتای البرز در پایان به کاربران تاکید کرد هنگام ورود به صفحات پرداخت الکترونیک حتما به دو پارامتر https و نشان قفل امنیتی توجه داشته باشند. وجود این دو نشان دهنده صحت و درستی صفحه پرداخت است.