آرشیو یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۳۱۷۰
جامعه
۱۷

هزار نفر از زنان خودسرپرست کمیته امداد زیر 18سال هستند

ایلنا| مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد گفت: حدود یک دهم درصد از زنان خود سرپرست تحت پوشش کمیته امداد زیر 18 سال سن دارند.

به گفته رضا نوروزی در حال حاضر حدود یک میلیون و پنجاه و سه هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که این تعداد 40 درصد زنان سرپرست خانوار کل کشور را تشکیل می دهند. حدود 50 درصد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی بالای 60 سال سن دارند و سالمند هستند و 5/ 8 درصد آنها نیز زیر 25 سال هستند.

مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد اظهار کرد: در سال های گذشته بیشترین علت سرپرست خانوار شدن زنان به دلیل فوت همسر بوده است که در واقع این عامل 83 درصد از دلایل بی سرپرست شدن خانواده ها را تشکیل می دهد، در حالی که این آمار امسال به 81 درصد رسیده است. از طرفی دیگر در سال های گذشته سرپرست خانوار شدن زنان به دلیل طلاق 5/ 12درصد بوده که در 2 سال گذشته این عدد رشد داشته و به 14درصد رسیده است. همچنین ثبت احوال نیز همواره اعلام می کند که طلاق ها در 5 سال اول زندگی به ویژه در سال اول بیش از دیگر سال های ازدواج است و اگر تمامی این مسائل را کنار یکدیگر قرار دهیم متوجه می شویم که سن زنان سرپرست خانوار در حال کاهش است.