آرشیو یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۳۱۷۰
جامعه
۱۷

در هفتمین جشنواره فارابی چه گذشت

در بخش اول این مراسم با حضور رییس جمهور، در بخش شخصیت های پیش رو از مرحوم عباس حری، مرحوم آیت الله سید مجتبی موسوی لاری و مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی و مرحوم ناصر کاتوزیان تقدیر شد. در بخش مجموعه آثار و خدمات ارزشمند از آیت الله تسخیری و از سیدمحمد دبیرسیاقی به عنوان مصحح برتر و در بخش مفاخر پژوه برجسته از میرجلال الدین کزازی تقدیر به عمل آمد.

حسن روحانی که برای دفاع از دانشگاه و تجدید وعده هایش در خصوص حمایتش از دانشگاه به جشنواره آمده بود، پس از ایراد سخنرانی و پایان صحبت هایش با دفاع از عملکرد تیم مذاکراتی هسته ای سالن شهید بهشتی ستاد ریاست جمهوری را ترک کرد تا سایر برنامه های این جشنواره ادامه یابد.

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نهاوندیان، رییس دفتر رییس جمهور، حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهور و غلامعلی حدادعادل نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان این مراسم با اهدای لوح افتخار و تندیس از از 40 طرح برتر در حوزه های علوم انسانی (در 12 گروه تخصصی) در بزرگ ترین جشنواره علوم انسانی و اسلامی کشور تقدیر کردند.

جشنواره بین المللی فارابی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری دو سازمان بین المللی یونسکو و آیسسکو و برخی مراکز مهم علمی و پژوهشی داخلی به صورت سالانه برگزار می شود.

این جشنواره در دو سطح «بزرگسال» و «جوان» (زیر 35 سال) به دریافت، بررسی و انتخاب آثار برگزیده می پردازد.