آرشیو یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۸۴
صفحه آخر
۱۲

حمله وحشیانه ماموران رژیم آل خلیفه به تظاهرات آرام انقلابیون بحرین

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه با حمله به تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین که در اعتراض به بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق برگزار شده بود تعدادی را مجروح کردند.

سرویس خارجی- هزاران نفر از مردم بحرین روز جمعه بار دیگر با حضور گسترده در خیابان های منامه پایتخت بحرین و مناطق مختلف این کشور خواستار آزادی شیخ علی سلمان و تحقق خواسته های خود شدند.

مردم بحرین در حالی که تصاویری از شیخ علی سلمان را در دست داشتند شعارهایی علیه آل خلیفه سر داده و خواستار آزادی دبیر کل جمعیت الوفاق و تمامی زندانیان سیاسی شدند.

تظاهرکنندگان شعار می دادند «راه انقلاب ادامه دارد»، «تسلیم نمی شویم» و بر «تحقق خواسته های خود اصرار می ورزیم.»

اما نیروهای رژیم آل خلیفه با توسل به زور علیه تظاهرکنندگان وارد عمل شدند و با به کارگیری سلاح ها و گلوله های ساچمه ای شماری از معترضان را زخمی کردند که حال یکی از آنها وخیم اعلام شده است.

این در حالی است که رژیم آل خلیفه برای حفظ حاکمیت خود با توجه به تداوم انقلاب ملت بحرین می کوشد تا حضور نیروهای چند ملیتی موسوم به «سپر جزیره» در این کشور همچنان ادامه داشته باشد.

پادشاه بحرین در ریاض

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی «نبا»، حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین روز جمعه (10 بهمن/ 30 ژانویه) با «ملک سلمان» شاه عربستان در قصر تاریخی «العوجا» در مزرعه اش در «الدرعیه» واقع در 15 کیلومتری شمال غرب «ریاض» پایتخت این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

ناظران سیاسی معتقدند که رژیم های آل خلیفه و آل سعود درصدد گسترش روابط نظامی و امنیتی فیمابین خود هستند، روابطی که پایگاه های آمریکایی موجود در بحرین را نیز در بر می گیرد.

به باور این تحلیلگران سران این دو کشور می دانند که سرنوشت شان به هم گره خورده است. در تازه ترین گزارش سالانه سازمان عفو بین الملل، رژیم بحرین در کنار رژیم آل سعودی، بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان عرب لقب گرفتند.