آرشیو یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۸۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

شرایط توجیه غیبت مشمولان غایب اعلام شد

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا شرایط توجیه غیبت مشمولان غایب را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سردار ابراهیم کریمی گفت: در حال حاضر تا 22 بهمن ماه تنها اضافه خدمت تمامی مشمولان غایب بخشیده شده و می توانند به سربازی بروند و این بخشش اضافه خدمت صرفا مربوط به اضافه خدمت سنواتی و دفترچه ای است و تبعات و مجازات ناشی از این غیبت همچنان باقی است و این دسته از سربازان به واسطه بخشش اضافه خدمتشان مجاز به بهره مندی از معافیت هایی که یکی از شرایط آن نداشتن غیبت است از قبیل معافیت تحصیلی، کفالت، استخدام و... نیستند.

کریمی افزود: بعد از 22 بهمن بخشش اضافه خدمت در واحدهای خدمتی امکان پذیر است که برابر قانون و دستورالعمل های ابلاغی به فرماندهان اقدام می شود و اگر مثلا فردی کار مناسبی انجام دهد بخشی یا تمام اضافه خدمتش بخشیده می شود.

وی درباره نحوه توجیه غیبت سربازی گفت: فردی که وارد غیبت شده نمی تواند از یک سری تسهیلات و معافیت ها بهره مند شود در عین حال اگر فردی برای غیبت خود توجیه قابل قبولی داشته باشد به طور مثال فردی که در تاریخ اعزامش به دلیل تصادف رانندگی در بازداشت بوده یا مشمولی که 10 سال غیبت داشته و مدارکی داشته باشد که در این 10 سال در حال مراقبت از پدر معلول خود بوده و شخص دیگری برای نگهداری از این پدر نبوده می تواند تقاضای خود را با مدارک و مستندات به دفاتر پلیس +10 ارائه دهد و ما نیز به دقت بررسی خواهیم کرد و در صورت توجیه قابل قبول برای زمان غیبت می تواند ضمن بخشیده شدن غیبت از تسهیلاتی چون معافیت و... بهره مند شود. کریمی با بیان این که برخی گمان نکنند می توانند اعزام خود را به تعویق انداخته و بعد درخواست توجیه غیبت داشته باشند افزود: این شرایط برای عده قلیلی است که برای توجیه غیبت خود دارای مدارک و مستندات درست هستند البته در این شرایط نیز توجیه غیبت پس از بررسی اعمال می شود.