آرشیو یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۳۴۰۹
خودرو
۱۶
نگاه ویژه

افشاگری مدیرعامل

گروه خودرو: این روزها بازار افشاگری در محافل مختلف داغ است، این در شرایطی است که افشاگری به صنعت خودرو نیز رسیده؛ به طوری که روز گذشته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپادر مورد خرید جنجال برانگیز سهام این شرکت در سال 89 دست به افشاگری زد. سعید مدنی دیروز در گفت و گو با «ایسنا» با اشاره به خرید سهام سایپا توسط این شرکت عنوان کرد که در سال 1389 شرکت سایپا در یک معامله نامقبول، سهام خود را با رقم بالایی که بسیار غیر کارشناسی بود خریداری کرد. وی خاطرنشان کردکه در آن زمان نقدینگی هنگفتی از این شرکت خارج شد؛ بنابراین برای جبران این نقدینگی و ادامه حیات مجبور به دریافت تسهیلات بانکی شدیم.

سعید مدنی با اشاره به اینکه پرداخت سودهای بانکی این تسهیلات در چند سال اخیر بار مالی زیادی را به سایپا تحمیل کرد، افزود: افزایش هزینه های مالی باعث شد که وضعیت سهام این شرکت در بازار سرمایه نامناسب شده و روند آن نزولی شود.

وی افزود: در آن زمان وضعیت سیاسی کشور، تحریم های بین المللی و رشد چند برابری نرخ ارز باعث افزایش مشکلات مالی شده و برای حل این مشکلات ایجاد تنوع در سبد محصولات، رونق فروش و افزایش تیراژ تولید در دستور کار قرار گرفت. بنابراین مشکلات مالی تا حدی برطرف شده به گونه ای که سال آینده شرایط مساعدتری در بازار سرمایه خواهیم داشت. وی افزایش تولید را سبب حل مشکلات مالی سایپا عنوان کرد و افزود: سهامداران در سال آینده شاهد سوددهی این شرکت خواهند بود و امیدواریم تا پایان امسال نیز پیش بینی ابتدای سال مبنی بر پرداخت سود 9 ریال به ازای هر سهم محقق شود.