آرشیو یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۹۰
سیاسی
۲

یادگار امام راحل:بیدار کردن روح ملت ها از اهداف نهضت امام بود

همزمان با دهه فجر سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، یادگار امام در مراسم گرامیداشت این ایام در دانشگاه امام خمینی(س) شهر کراچی شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، سیدحسن خمینی در این مراسم با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیام انقلاب امام را نمی توان فقط به آرمان های ملت ایران منحصر کرد، زیرا عمق انقلاب اسلامی را به طور کامل نشان نمی دهد. وی با بیان این که یکی از اهداف نهضت امام خمینی بیدار کردن روح و جان ملت های مسلمان بوده است، افزود: یکی از سوالات مهمی که در سال های قبل از انقلاب برای مسلمانان مطرح بود و جوامع اسلامی به آن می اندیشیدند این بود که چرا کشورهای اسلامی از نظر فرهنگی و اقتصادی از بسیاری از جوامع دیگر عقب افتاده تر هستند؟ چرا مشکلات فرهنگی و اقتصادی فراوان در کشورهای اسلامی نه تنها حل نمی شود بلکه روز به روز افزایش پیدا می کند؟ وی با اشاره به نظر اندیشمندان شبه قاره چون اقبال لاهوری و نحوه اعتراض آنها نسبت به مشکلات جاری در جوامع اسلامی افزود: دغدغه پسرفت فرهنگی و اقتصادی در میان همه اندیشمندان آن دوره بوضوح قابل بررسی و پیگیری تاریخی است.

وی به وظیفه علاقه مندان به مکتب امام در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: مهم ترین وظیفه پیروان امام در کشورهای اسلامی در روزگار کنونی تلاش و جهاد برای اثبات فرق میان اسلام ناب محمدی و اسلام متحجران و خشونت طلبان است.