آرشیو یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۹۰
اقتصادی
۴

عرضه تمام مصنوعات طلابا نشان استاندارد از اول سال آینده

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی، از به کارگیری علامت استاندارد در تمام مصنوعات طلاو جواهر از ابتدای سال 94 خبر داد.

به گزارش فارس، عبادالله محمدولی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال آینده نشان استاندارد روی مصنوعات طلااجباری می شود که بر این اساس تمام مصنوعات طلاباید نام برند، عیار و کد استاندارد داشته و روی آنها حک شده باشد.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی بیش از 60 درصد بازار در اختیار محصولات خارجی قرار دارد که چنانچه امنیت و ثبات در بازار حکمفرما شود، به طور قطع تولیدکنندگان می توانند پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان باشند.

وی با بیان این که 20 درصد منابع اولیه صنعت طلاو جواهر دنیا در ایران قرار دارد، گفت: این امر ظرفیت و توانمندی بسیاری بالایی را در اختیار ایران قرار می دهد تا بتواند در این صنعت به رشد و توسعه مطلوب دست پیدا کند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ های قیمتی به وجود مصنوعات دیگر کشورها در بازار ایران اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی از فروشندگان، مصنوعات تایوان و ترکیه را به جای طلای ایتالیایی در بازار به فروش می رسانند و مصرف کننده هم تشخیص نمی دهد که این طلا، ایتالیایی نیست، البته برخی از فروشندگان نیز، طلای ایرانی را به نام ایتالیایی می فروشند.

محمدولی با بیان این که هم اکنون 90 هزار نفر به طور مستقیم در صنعت طلامشغول به کار هستند، اظهار کرد: این ظرفیت قابلیت افزایش تا پنج برابر را هم دارد، این در حالی است که تلاش داریم تا با برگزاری نمایشگاه طلاکه از بیست و سوم بهمن ماه در تهران آغاز به کار می کند، سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جذب کرده و راه را برای اشتغالزایی بیشتر فراهم کنیم.

وی حجم تقاضای سالانه در بازار طلای کشور را بین 250 تا 350 تن عنوان کرد و گفت: با دیدگاه سنتی نمی توان پاسخگوی تقاضای بازار طلای کشور بود، ضمن این که اکنون بیشتر کارگاه های متوسط تولیدی کشور به واحد طراحی مجهر شدند که این نشان می دهد آنها در حال همراه کردن خود با بازار هدف هستند.