آرشیو یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۹۰
جامعه
۲۱

لبخند مدرسه به روی دانش آموزان بی شناسنامه

از این پس کودکان کار بدون اوراق هویتی که همواره به دلیل نداشتن شناسنامه از تحصیل بازمی ماندند، در شیفت عصر مدارس دولتی تحصیل خواهند کرد.

به گزارش تسنیم، در پی مشارکت آموزش و پرورش شهر تهران، شهرداری پایتخت و انجمن حمایت از کودکان کار، 200 کودک کار بدون مدارک هویتی از دیروز تحصیل رسمی خود را در دو مدرسه منطقه 12 تهران آغاز کردند.

به گفته مدیر روابط عمومی انجمن حمایت از کودکان کار تا پیش از این، کلاس های درسی کودکان کار روزانه به مدت چهار ساعت در محل انجمن برگزار و خدمات مددکاری نیز به کودکان ارائه می شد، اما هم اکنون با مشارکت آموزش و پرورش، آموزش این کودکان در نوبت عصر مدارس انجام می شود و خدمات مددکاری نیز همچنان به آنها ارائه خواهد شد.

6000 میلیارد برای حل مشکلات آموزش و پرورش

نماینده کمیسیون آموزش و تح قیقات در کمیسیون تلفیق مجلس گفت: احکامی با اعتبار 6000 میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق برای کمک به بودجه آموزش و پرورش مصوب شده که می تواند در بخش پرداخت مطالبات فرهنگیان تحول ایجاد کند.

جبار کوچکی نژاد در گفت وگو با تسنیم افزود: کمیسیون تلفیق برای افزایش بودجه آموزش و پرورش چند مصوبه دارد که یکی از مصوبات به قانون دائم تبدیل شده و تعدادی نیز در بودجه سنواتی قید شده است. اگر آموزش و پرورش بتواند این مصوبات قانونی را پیگیری کند، در بخش مالی بویژه در بحث مطالبات فرهنگیان، پاداش پایان خدمت بازنشستگان، سرانه واحدهای آموزشی و ارتقای حقوق فرهنگیان تحولاتی ایجاد خواهد شد.

وی درباره احکام پیشنهادی توضیح داد: در یکی از این احکام تاکید شده آستان قدس رضوی و بنگاه های اقتصادی، ستاد اجرایی فرمان امام و بنگاه های اقتصادی و نیروهای مسلح و بقیه دستگاه هایی که تا امروز مالیات پرداخت نکرده اند باید مالیاتی را برای اجرای عدالت آموزشی به آموزش و پرورش پرداخت کنند که طبق پیش بینی سازمان امور مالیاتی، این مبلغ بیش از 3000 میلیارد تومان خواهد بود.

کوچکی نژاد ادامه داد: در حکم دیگر نیز آمده همه شرکت های سودده به استثنای شرکت نفت 2 درصد و همه بانک ها یک درصد از هزینه های خود را کاهش داده، همچنین 25 درصد مالیات سود ویژه و یک دوازدهم مالیات ماهانه خود را برای برقراری عدالت آموزشی، ارتقای حقوق فرهنگیان و تقویت فعالیت های پرورشی به آموزش و پرورش پرداخت کنند که این نیز حدود 3000 میلیارد تومان خواهد شد.