آرشیو دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۹۶
جامعه
۱۷

تولید روزانه 200 تن زباله عفونی در تهران

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تهران گفت: حدود 7000 مرکز درمانی کوچک و بزرگ در تهران است که پیش بینی ما تولید حدود 200 تن زباله عفونی و پزشکی در طول روز در این مراکز است که فقط نیمی از این مقدار جمع آوری می شود.

به گزارش فارس، محمدحسین بازگیر در حاشیه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان تهران در جمع خبرنگاران درباره پسماندهای بیمارستانی اظهار کرد: حدود 150 مرکز درمانی در شهرستان تهران به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی در پسماندها اخطاریه دریافت کرده اند و 20 مرکز نیز به دادگاه معرفی شده اند.

وی اظهار کرد: در ایران سالانه 16 میلیون تن پسماند تولید می شود و در پایتخت روزانه 70 تن پسماند پزشکی تولید و حدود 15 تن آن پسماند عفونی است.

بازگیر بیان کرد: از سه بیمارستان اشرفی اصفهانی، بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) و بیمارستان بهارلو بازرسی هایی از نحوه امحای زباله های بیمارستانی صورت گرفت که متاسفانه بیمارستان بهارلو که زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی تهران اداره می شود، در پسماندهای بیمارستانی حداقل استانداردها را برای تفکیک آنها قائل نشده بود، بنابراین حل مشکل زباله های این بیمارستان نیازمند مدیریت قوی، کارآمد و منسجم تری است و سازمان حفاظت محیط زیست مسئول رسیدگی و هماهنگی در این بخش است.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران نیز در حاشیه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان تهران گفت: حدود 8000 تن در طول روز تولید پسماند داریم و حدود 60 هزار تن نیز مخلوط نخاله ساختمانی در تهران تولید می شود که باید برای ساماندهی این پسماندها تصمیماتی اتخاذ شود.

غلامحسین آرام اظهار کرد: کارگروه پسماند شهرستان براساس دستورالعمل و اختیارات قانونی به صورت مرتب و ماهانه در طول سال برگزار می شود.