آرشیو پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۰۵
صفحه آخر
۱۲

برگزاری رزمایش ناتو در 300 متری مرز روسیه

در ادامه اقدامات تنش آمیز ناتو بر ضد روسیه بر سر اوکراین، نفربرهای ارتش آمریکا در 300 متری مرز روسیه در استونی رژه نظامی برگزار کردند.

به گزارش فارس، تعدادی از خودروهای زرهی ارتش آمریکا، در اقدامی که از تنش بالای واشنگتن و مسکو حکایت دارد، در شهر «ناروا»ی استونی و در 300 متری مرز روسیه اقدام به برگزاری رژه نظامی کردند.

واشنگتن پست رژه مذکور را «اقدامی نمادین» خوانده و تاکید کرد: «این رژه تاکیدی بر افزایش خطرات موجود برای هر دو طرف در بحبوحه شدیدترین تنش موجود بین غرب و روسیه از زمان جنگ سرد است.»

این روزنامه آمریکایی افزود: «شهر ناروا شهر مرزی آسیب پذیری است که با یک رود از روسیه جدا می شود.

در صورت تشدید تنش ها با غرب و قصد مسکو برای سوق دادن درگیری به سرزمین ناتو، از این شهر (ناروا) به عنوان مقصد و هدف احتمالی کرملین نام برده می شود.»

تانک های آمریکایی پیش از این نیز در ماه نوامبر و در سلسله اقدامات خود در کشورهای همجوار روسیه، در ریگا پایتخت لتونی به مناسبت روز استقلال آن در رژه نظامی شرکت کرده بودند.

مناطق شرقی اوکراین از اسفند ماه سال گذشته در پی سقوط دولت مرکزی این کشور تحت فشار معترضان مورد حمایت غرب، صحنه درگیری های گسترده ای بوده که تاکنون به مرگ بیش از 5000 نفر منجر شده است. اندکی پس از آغاز این درگیری ها و احساس خطر روس تبارهای ساکن مناطق شرقی از قدرت گرفتن گروه های نئونازی در کیف، جدایی شبه جزیره «کریمه» از اوکراین طی یک همه پرسی و پیوستن آن به فدراسیون روسیه، بهانه ای شد تا کشورهای غربی به رهبری آمریکا، با ادعای حمایت مسکو از استقلال طلبان، تحریم هایی را علیه این کشور وضع کنند.