آرشیو شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۱۹۲
سیاست
۳

خبر کوتاه

مادر شهیدان کشوری درگذشت

حاجیه خانم فاطمه سیلاخوری، مادران شهیدان کشوری روز گذشته در بیمارستان شفای ساری دار فانی را وداع گفت و به دو فرزند شهیدش پیوست. این مادر شهید که نقش اساسی در شکل گیری انقلاب اسلامی و مبارزات انقلابی در مازندران، تهران و شهرهای مذهبی ایران داشته در راه اندازی شهرستان تازه تاسیس سیمرغ به مرکزیت شهر کیاکلانقش داشته است. در پی درگذشت این بانوی بزرگوار حسن روحانی، رییس جمهور در پیامی به خانواده، بستگان و مردم استان مازندران تسلیت گفت. در پیام رییس جمهور آمده است: «درگذشت مرحومه حاجیه خانم «فاطمه سیلاخوری» مادری فداکار و پاکدامن که فرزندان بزرگی همچون شهیدان «احمد و محمد کشوری» را تربیت نمود: موجب تاثر و تالم گردید. فقدان آن بانوی صابره و مومنه را به خانواده و بستگان محترم ایشان و همچنین مردم شریف استان مازندران تسلیت می گویم و از خداوند متعال، علو درجات آن مرحومه را توام با صبر و سلامتی بازماندگان معزز مسئلت می نمایم.»

آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی

یکی از وکلای مدافع مهدی هاشمی معتقد است که موکلش باید تبرئه شود. به گزارش ایسنا، سید محمود علیزاده طباطبایی در حاشیه مراسم سالگرد استقلال کانون وکلاو روز وکیل مدافع در جمع خبرنگاران درباره پرونده

مهدی هاشمی گفت که یقین دارد که موکلش باید حکم برائت بگیرد چرا که به اعتقاد وی هیچ دلیلی در پرونده هاشمی نیست. وی با بیان اینکه 12 اتهام در پرونده مهدی هاشمی وجود دارد، گفت: موکلم 12 اتهام دارد. ما بیش از یک هزار صفحه لایحه نوشتیم و کلمه به کلمه دلایل را رد کردیم. مسلما زمانی که به طور رسمی یک اظهار رد می شود دیگر قابل استناد نیست.