آرشیو شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۱۹۲
حوادث
۱۴

نجات معجزه آسای اعضای یک خانواده از چنگ قاتل خاموش

چهار نفر از اعضای یک خانواده که به دلیل نشت گاز مونوکسید کربن در معرض مرگ حتمی قرار گرفته بودند با حضور نیروهای آتش نشانی نجات یافتند. در میان نجات یافتگان این حادثه که در یک واحد مسکونی 45 متری رخ داده است، دو نوزاد دو قلو نیز دیده می شوند.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: وقوع حادثه گازگرفتگی در یک ساختمان مسکونی در ساعت 23:22 شب پنجشنبه به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش نشانان ایستگاه 83 را به محل حادثه واقع در فلکه چهارم خزانه بخارایی اعزام کرد. با حضور آتش نشانان در محل حادثه مشخص شد نشت گاز مونوکسیدکربن در طبقه سوم یک ساختمان مسکونی سه طبقه و در یک واحد 45 متری رخ داده و اعضای یک خانواده در واحد مسکونی شان دچار گازگرفتگی شده و قادر به خارج شدن نیستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه قبل از حضور آتش نشانان همسایه ها پدر این خانواده را از واحد مسکونی خارج کرده بودند، گفت: آتش نشانان همسر و دو نوزاد دوقلوی این خانواده را نیز از ساختمان خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند. از روشن بودن همزمان آبگرمکن و بخاری و بسته بودن تمامی محفظه های هوا که باعث کاهش اکسیژن و انتشار گاز منوکسید کربن در واحد مسکونی شده بود به عنوان علت بروز این حادثه یاد شده است.