آرشیو یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۰۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

معاون سازمان جنگل ها: 120 هزار هکتار از جنگل های شمشاد و بلوط آسیب جدی دیدند

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: 120 هزار هکتار از جنگل های بلوط زاگرس و شمشاد کشور خشک شده و آسیب جدی دیده است.

به گزارش ایرنا از مشهد، بهزاد انگورج افزود: 100 هزار هکتار از این سطح جنگل های بلوط زاگرس و 20 هزار هکتار جنگل های شمشاد است.

وی اظهار کرد: برای محدوده زاگرس، خشکیدگی جنگل های شمشاد و ساماندهی بهره برداری هایی که مازاد بر توان اکولوژیکی انجام می شود، اقداماتی در قالب برنامه مصوب بهینه سازی آغاز شده که در آینده نزدیک می تواند آثار مشهودی داشته باشد.

انگورج با بیان اینکه احیای جنگل فرآیند آسان و سهلی نیست، افزود: کار در طبیعت سخت و پذیرش نهال در آن دشوار است.

وی ادامه داد: امروز در انتخاب گونه های جنگلی رویکردی متفاوت با گذشته در پیش گرفته ایم به طوری که برخی از این گونه ها برای انتفاع کاشته می شود تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.

انگورج، گفت: با جهشی که امسال انجام شده در حد 30 برابر سال قبل جنگل کاری انجام می شود به گونه ای که هم اکنون بیش از 40 هزار هکتار جنگل کاری و احیای آن انجام شده است.

وی اظهار کرد: سرانه جنگل در ایران یک هزار و 750 متر مربع و نسبت پوشش جنگلی در پهنه جغرافیایی کشور کمتر از 8 درصد است که ارقام ناچیزی است و تلاش می شود براساس تکالیف قانونی به سوی 25 درصد حرکت کنیم.