آرشیو یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۰۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران هشدار داد: کمین جن گیران و رمالان در اینترنت

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران با اشاره به اینکه هرگونه رمالی، فالگیری، پیشگویی و جن گیری جرم محسوب می شود، در خصوص سایت های رمالی به شهروندان هشدار داد.

به گزارش تسنیم، سرهنگ اصغر باقریان با هشدار در خصوص رمالی مدرن و اینترنتی اظهار داشت: رمالان اینترنتی با درج مطالبی چون حل مشکلات خانوادگی و زناشویی، مسائل عاطفی، مشکلات مالی، نوشتن دعا برای خوشبختی افراد و خبر دادن از آینده، افراد را ترغیب به فال و دعانویسی می کنند.

وی با بیان اینکه رمالان اینترنتی اغلب در سایت های خود اقدام به کلاهبرداری از کاربران می کنند افزود: شهروندان و کاربران فضای مجازی باید توجه داشته باشند هرگونه اقدام به رمالی، فالگیری، پیشگویی و جن گیری، جرم محسوب می شود.رئیس پلیس فتای غرب استان تهران گفت: بزهکاران سایبری در قالب رمالی، شهروندان را فریب داده و با ارائه شماره حساب، از کاربران درخواست می کنند تا مبالغی را در ازای این اعمال مجرمانه، به حساب آنها واریز کنند.

باقریان در پایان از خانواده ها و به ویژه از والدین خواست هرگز به اطلاعات ارائه شده در این سایت ها اطمینان نکرده و با ارائه آموزش های صحیح، تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی فرزندان خود با این پدیده نوظهور مقابله کنند.