آرشیو یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۰۷
ورزشی - اخبار کشور
۹
گفت و گو

رئیس فدراسیون کشتی اعلام کرد: تمام قهرمانان باید از کانال انتخابی به تیم ملی برسند

رئیس فدراسیون کشتی تاکید دارد که تمام قهرمانان باید از کانال انتخابی به تیم ملی برسند. رسول خادم در تازه ترین صحبت های خود به تشریح آخرین شرایط کشتی پرداخت که گزیده ای از صحبت هایش در ادامه می آید:

* برای اینکه بتوانیم در عرصه های بین المللی صاحب کرسی شویم نیاز به حمایت های مدیران ارشد سیاسی داریم. تنها حمایت وزارت ورزش در این زمینه کافی نیست بلکه تمام مدیرانی که در عرصه سیاسی حرفی برای گفتن دارند، باید از این مسئله حمایت کنند تا ما بتوانیم در عرصه بین الملل جایگاه ویژه ای داشته باشیم و کرسی لازم را کسب کنیم.

*تصور می کنم در سال های اخیر در رده های پایه مسابقه های زیادی برگزار نشده بود و کار پایه به شکل جدی دنبال نمی شد اما بنا داریم که این روند را در فدراسیون کشتی به صورت جدی پیگیری کنیم تا بتوانیم به موفقیت های خوبی در رده های پایه دست پیدا کنیم.

*در کشتی آزاد این دومین بار است که ما رقابت های انتخابی را برگزار می کنیم و در فرنگی برای اولین بار است که مبنای انتخابی، به شکل خوبی در حال برگزاری است و با جدیت این مسئله دنبال خواهد شد. در حقیقت تمام قهرمانان در کشتی آزاد و فرنگی باید از کانال انتخابی بتوانند پیراهن تیم ملی را بر تن کنند.

* ما باید در رویدادهای آتی بتوانیم به جز کشتی آزاد و فرنگی در کشتی سنتی نیز جایگاه خوبی داشته باشیم. در حقیقت کشتی دیگر از شکل کلاسیک خود خارج می شود و دیگر در آینده کشتی را به اسم کشتی آزاد و فرنگی نمی شناسیم بنابراین اگر بخواهیم مدال های خود را حفظ کنیم و جایگاه خوبی را در عرصه های بین المللی و جهانی داشته باشیم باید در کشتی سنتی نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.