آرشیو یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۴۳۱
گردشگری
۱۷

بازگشت بهارانه قطار لوکس توریست ها به ایران

قطار گردشگری «عقاب طلایی» فروردین ماه سال آینده به ایران بازمی گردد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، این قطار که در مهرماه سال جاری نیز با حدود 140 گردشگر از 9 کشور جهان به کشورمان وارد شده بود، قرار است در فروردین 94 نیز در مسیر رفت و برگشت به ایران سفری داشته باشد.

به گزارش «ایسنا» مسافران در مسیر نخست در زنجان، یزد، اصفهان، شیراز، پرسپولیس و تهران توقف دارند و در پایان با هواپیما ایران را ترک می کنند. قطار در پایتخت می ماند تا مسافران دیگر از راه برسند و این بار به سمت مشهد، کرمان، بم، یزد، شیراز، پرسپولیس، اصفهان، تهران و زنجان حرکت می کند و از مرز رازی خارج می شود. براساس جدول حرکت قطارهای عقاب طلایی، «جواهرات پارسی» نخستین حرکتش را در سال 2015 از مجارستان به سمت ایران در 31 مارس

(11 فروردین ماه) آغاز می کند و دومین سفر این قطار از ایران به سمت مجارستان در 13 آوریل برابر با 24 فروردین ماه خواهد بود. قطار اکسپرس دانوب سفرهای بعدی خود را در مسیر جواهرات پارسی در پاییز و زمستان سال بعد و در ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر خواهد داشت و به طور کل برای سال 2015 هشت برنامه سفر به مقصد ایران تنظیم کرده است. برنامه سفر با این قطار در مسیر جواهرات پارسی، 15 روزه تنظیم شده که یک هفته از آن به ایران اختصاص دارد. مبدا حرکت این قطار بوداپست در مجارستان است و قطار در ادامه از کشورهایی چون رومانی، بلغارستان و ترکیه می گذرد. مجری این پروژه در ایران پس از انجام نخستین سفر این قطار به کشورمان، از ورود 12 هزار نفر از گردشگران خارجی که 45 درصد آنها ملیت آمریکایی دارند، با عقاب طلایی به ایران خبر داده بود.