آرشیو یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۴۳۱
ورزش
۲۴

گفتند حق پخش غیرقانونی است!

ماجرای حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال، امسال حسابی دردسرساز شد و حتی کار را به جایی رساند که دو هفته از مسابقات لیگ و یک دور از بازی های حذفی روی آنتن نرفت. بعد از این غائله، فدراسیون و صداوسیما دور یک میز نشستند و برای ادامه همکاری توافق کردند. گرچه فدراسیون حتی در قرارداد جدید هم به رقم دلخواه خودش نرسید، اما حداقل مشکل حل شد و تلویزیون پخش مسابقات را از سر گرفت. حالااما، در شرایطی که گفته می شد صداوسیما به زودی قسمتی از پول حق پخش را به فدراسیون می دهد، همه چیز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. روز گذشته محمود گودرزی، وزیر ورزش در سخنانی که توسط خبرگزاری تسنیم بازتاب یافته است، گفت: «درخصوص حق پخش تلویزیونی پیگیری های زیادی کردم.

شخصا رایزنی کردم و این موضوعات در جلسه هیات دولت مطرح شد. به دنبال گرفتن این حق بودیم، اما مدیران صداوسیما مصوباتی را از مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان دادند که در آن حق پخش تلویزیونی برای فوتبال و ورزش غیرقانونی اعلام شده و آنها می توانند تنها به ورزش کمک کنند و اعانه بدهند. صداوسیما دولتی است پس یک بخش دولتی نمی تواند برای بخشی دیگر تکلیف بدهد.» این سخنان احتمالانشان می دهد همه چیز دوباره به نقطه صفر برگشته و ممکن است دیگر حق پخشی در کار نباشد.

سخنان تاج در این مورد، نگرانی ها را افزایش می دهد. به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس سازمان لیگ در مورد غیرقانونی بودن پرداخت حق پخش از سوی تلویزیون می گوید: «همین صداوسیما تا سه سال به ما پول پرداخت کرد و من سوالم این است که این پول از کدام ناحیه بود؟ امسال هم از همان ناحیه به ما پول بدهند. در هر صورت قرار است گودرزی جلسه ای را با سرافراز برگزار کند. امیدوارم مشکلات برطرف شود، هرچند که سرافراز مشکلات را می فهمد.»