آرشیو یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۷۹
فرهنگ و هنر
۲۳
تلویزیون

شبکه «افق» رسما افتتاح شد

پورمحمدی: به مسائل روزمره توجه نکنید

روز جمعه شبکه افق به طور رسمی آغاز به کار کرد. نادر طالب زاده اجرای برنامه افتتاحیه شبکه را بر عهده داشت. محمد سرافراز رئیس سازمان صداوسیما و علی اصغر پورمحمدی معاون سیما نیز با وی گفت و گو کردند. گفت و گوی سرافراز به شکل تولیدی روی آنتن رفت و پورمحمدی نیز در بخش هایی از برنامه در استودیو حاضر شد و درباره تاسیس شبکه افق و مشکلات مالی صداوسیما سخنانی را مطرح کرد.

بنابراین گزارش، رئیس سازمان صداوسیما گفت: شبکه افق نباید به مسائل روزمره توجه چندانی کند، بلکه رویکرد خود را به گونه ای تنظیم کند که گفتمان انقلاب در ابعاد مختلف برای مخاطب تبیین شود.

وی افزود: امروز انقلاب ملت ایران گفتمانی را در سطح بین المللی به وجود آورده است که کارکردهای فراوانی دارد؛ به همین علت اگر شبکه ای داشته باشیم که هدف اصلی آن سرگرم کردن مردم نباشد و با این هدف خاص، یعنی ترویج گفتمان انقلاب برنامه سازی کند، کار بزرگی صورت گرفته است.

همچنین معاون سیما نیز با بیان اینکه برنامه های شبکه افق از نظر محتوا و تصویری در سطح بالایی هستند، گفت: در کارهای فرهنگی لازم است هم از ابزار هنر استفاده شود و هنرمندانه کار صورت بگیرد و هم پشتوانه تحقیقاتی خوبی وجود داشته باشد که هر دو این ویژگی ها در برنامه های شبکه افق مشاهده می شود. پورمحمدی ادامه داد: سازمان صدا و سیما در حال حاضر با مشکلات مالی زیادی روبه روست و هر روز هم این مشکلات بیشتر می شوند؛

گفت و گو با خانواده شهدا، هنرمندان و برنامه سازان، نخبه های ایرانی خارج از کشور و... از دیگر بخش های این برنامه بود.