آرشیو دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۰۸
حوادث
۱۹

دستگیری اعضای باندی که 82 بار زندان رفتند

اعضای باندی که با 81 فقره سابقه کیفری رکورددار سرقت در کشور بودند، پس از دستگیری به ده ها فقره دزدی از مشتریان بانک ها اعتراف کردند.

به گزارش جام جم، بیست و چهارم آذر امسال مردی با مراجعه به کلانتری عباس آباد تهران گفت: برای دریافت پول به شعبه بانک خیابان مطهری مراجعه و 15 میلیون تومان وجه نقد دریافت کردم. پس از دریافت پول، تمامی آن را داخل کیف دستی قرار داده و به محل پارک خودروام بازگشتم. کیف را زیر صندلی راننده قرار داده و حرکت کردم. هنوز مسافت زیادی از بانک فاصله نگرفته بودم که متوجه پنچری یکی از لاستیک های خودرو شدم. برای تعویض لاستیک مجبور به توقف شدم، اما زمانی که مشغول تعویض لاستیک بودم، ناگهان متوجه شکستن شیشه سمت راننده شدم. قبل از آن که موفق به انجام کاری بشوم، سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت، کیف حاوی پول ها را برداشته و به سرعت از محل فرار کردند.

پس از بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته شعبات مختلف بانکی، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت به شیوه زاغ زنی به نام سعید سی و پنج ساله شدند که پیش از این به اتهام عضویت در گروه های سرقت به شیوه کیف قاپی و زورگیری، هشت بار دستگیر و روانه زندان شده بود.در ادامه تحقیقات، دیگر اعضای گروه نیز شناسایی شدند که مشخص شد، آنها نیز از مجرمان حرفه ای هستند و در مجموع 82 بار از سوی پلیس دستگیر و روانه زندان شده اند.با شناسایی هویت و مخفیگاه تمامی اعضای گروه در مناطق شهر جدید اندیشه، دولت آباد، تهرانپارس، خیابان 17 شهریور، میدان خراسان، بلوار ابوذر، خیابان طیب و مجیدیه شمالی، دستگیری همزمان تمامی اعضای گروه در دستور کار قرار گرفت و سرانجام متهمان در چند عملیات همزمان، در مخفیگاه هایشان دستگیر شدند.

متهمان به ده ها فقره سرقت در مناطق مختلف تهران بویژه در خیابان مطهری، میدان توحید، سهروردی، رسالت، تهرانپارس، سه راه آذری، چهاردانگه، یافت آباد، دولت آباد و ونک اعتراف کردند.