آرشیو دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۰۸
ورزش
۱۸

احتمال انحلال استقلال و پرسپولیس

طبق قانون اگر تا پایان تیرماه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار نشود، منحل می شود. این ادعای مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی است، هر چند سیدجعفر سبحانی معتقد است با تدابیر هیات واگذاری چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

بعد از آن که مزایده استقلال و پرسپولیس به دلیل استقبال نکردن خریداران و ارسال نشدن حتی یک پاکت لغو شد، تاریخ پانزدهم اسفند برای واگذاری این دو باشگاه با همان قیمت پایه قبلی تعیین شد، با این تفاوت که این بار قسط اول پرداخت از 40 درصد به 20 درصد کاهش و مدت زمان بازپرداخت نیز از دو سال به چهار سال افزایش پیدا کرده است.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی درباره این که آیا استقبالی از واگذاری این دو باشگاه در دور دوم صورت گرفته است یا خیر، گفت: از نظر ما شرکت در مزایده زمانی است که خریدار پاکت را دریافت کرده و پس از تکمیل مدارک آن را به سازمان خصوصی سازی تحویل دهد که در این باره چیزی نمی توانیم بگوییم زیرا همه مراحل آن کاملامحرمانه خواهد بود. با این حال پیش بینی ها بر این است که تا پایان وقت اداری روز دوشنبه هفته آینده افرادی برای خریداری این دو باشگاه پا پیش بگذارند و پاکت ها را تحویل دهند.

بحث منحل شدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در صورت استقبال نکردن تا پایان مهلت قانونی تعیین شده برای واگذاری این دو باشگاه موضوع مهم دیگری بود که سبحانی درباره آن توضیح داد: این موضوع مصوبه هیات واگذاری است. این دو باشگاه به لحاظ قانونی تا پایان تیر سال آینده حق فعالیت را دارد و پس از آن خود به خود منحل خواهد شد.

وی درباره این که کدام ارگان قانون انحلال احتمالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را مورد تصویب قرار داده است، تاکید کرد: این قانون مصوبه هیات واگذاری است. البته اگر باز هم خریداری برای این دو باشگاه وجود نداشته باشد، هیات واگذاری فکر دیگری خواهد کرد تا به طور حتم شاهد فروش این دو باشگاه باشیم.