آرشیو سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۲۵۱
اقتصاد
۵

خبر

طدیدگاه مجلس، حذف دهک پردرآمد از دریافت یارانه

ایرنا: نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به لزوم صرفه جویی در مصارف بودجه کشور گفت: دیدگاه ها و طرح های مختلفی در دستور کار قرار گرفته که پرقوت ترین آن، حذف 10درصد دهک پردرآمد جامعه از دریافت یارانه نقدی و اختصاص منابع آن به دهک های اول تا سوم کم درآمد جامعه است. وی تاکید کرد: براساس دیدگاه مجلس؛ دهک اول تا دهم پردرآمد باید حذف و منابع صرفه جویی این بخش به دهک اول تا سوم کم درآمد اختصاص داده شود؛ البته پرداخت یارانه به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ادامه خواهد یافت.

افزایش حقوق فعلا100هزارتومان

مهر: آنگونه که پیگیری ها نشان می دهد، قرار است در نشست امروز شورایعالی کار، تصمیمات مهمی درباره بسته حقوق و دستمزد سال آینده مشمولان قانون کار اتخاذ شود. تاکنون یک افزایش 20هزارتومانی در حق مسکن و افزایش 500تومانی روزانه حق سنوات کارگران در سال آینده مشخص شده که البته درباره حق مسکن، هنوز نظرات هیات وزیران ارایه نشده است. برخی نمایندگان کارگری کشور پیش از این اعلام کرده اند که کارفرمایان افزایش حقوق های سال آینده را تنها به میزان نرخ تورم فعلی یعنی 15درصد در نظر گرفته اند و به دنبال اخذ مصوبه آن از شورایعالی کار هستند. در هرصورت، انتظار می رود میزان افزایش های حقوق و دستمزد سال94 بیشتر از سال جاری نباشد و در نهایت تا 150هزارتومان مجموع کل افزایش ها نهایی شود و به تصویب شورایعالی کار برسد.

هیات دولت گاز را ارزان کرد

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: جلسه هیات دولت روز گذشته به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی تشکیل شد. کاهش بهای فروش گاز طبیعی فشرده از جمله مصوبات این جلسه بود. براساس این مصوبه، بهای فروش هر مترمکعب گاز طبیعی فشرده (تحویلی به مصرف کننده نهایی) با احتساب مالیات ارزش افزوده و عوارض متعلقه به ترتیب از تاریخ 1/12/1393 از مبلغ (4500)ریال به مبلغ (4140)ریال و بهای هر کیلوگرم آن از تاریخ 5/12/1393 از مبلغ (6520)ریال به مبلغ (6000)ریال کاهش می یابد.