آرشیو چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۴۳۴
بازار دیجیتال
۲۵

روی خط

محدودیت دسترسی به اینستاگرام ناشی از مشکل IP کاربر است

خبرگزاری فارس: اخیرا مشترکان برخی سرویس دهنده های اینترنتی در دسترسی به اینستاگرام با محدودیت مواجه شده اند. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت می گوید:

اختلالی در دسترسی به این برنامه ایجاد نشده و مشکلات احتمالی مشترکان به دلیل مشکل IP کاربر است.اینستاگرام نخستین برنامه ای است که برای جلوگیری از مسدودسازی کامل، فیلترینگ هوشمند روی آن به اجرا درآمده است.اما چند روزی است کاربران سرویس دهنده های مختلف اینترنت دسترسی های متفاوتی را نسبت به این برنامه تجربه می کنند، به این صورت که درحالی که کاربران یک سرویس دهنده مشکلی برای بازکردن این برنامه ندارند، اما برای مشتریان سرویس دهنده دیگری این برنامه مسدود است. محمود خسروی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به این سوال که اخیرا کاربران با مشکلاتی در دسترسی به اینستاگرام مواجه شده اند، علت چیست، گفت: مشکلی در دسترسی به اینستاگرام وجود ندارد؛ اینستاگرام تنها برنامه ای است که فیلترینگ هوشمند روی آن اجرا شده است و فیلترینگ در این برنامه به صورت هدفمند شده است.وی افزود: برای مثال عکسی که خلاف شئونات است در این برنامه باز نمی شود. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: اشکالات احتمالی مشترکان در دسترسی به این نرم افزار به دلیل مشکل IP آن کاربر است و هیچ تعمدی در ایجاد اختلال در دسترسی به این برنامه وجود ندارد.

تمسخر طرح اینترنت بالنی توسط زاکربرگ

خبرگزاری فارس: مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک تلاش های شرکت خود و گوگل برای تسهیل دسترسی به اینترنت در نقاط دورافتاده با استفاده از بالن و ماهواره را اقدامی نادرست دانست. به گزارش سیدنی مورنینگ، این اظهارات در شرایطی صورت می گیرد که خود فیس بوک بیش از یک سال است تبلیغات گسترده ای را در مورد ارائه خدمات اینترنت به روستاییان از طریق برخی بالن های خاص شناور در فضا یا ماهواره به راه انداخته است.اما ظاهرا نظر مدیر فیس بوک در این زمینه کاملاعوض شده و او در حال حاضر این اقدامات را حاشیه ای دانسته و معتقد است کارهایی از این دست باعث می شود توجهات از دنیای واقعی منحرف شود.