آرشیو چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۱۰
صفحه آخر
۱۲

چهار سوی پنج قاره

آزمایش سامانه موشکی 400- S

نیروهای نظامی روسیه سامانه موشکی 400-S را در جریان یک مانور نظامی با موفقیت آزمایش کردند.

این سامانه یک سیستم دفاع موشکی است که به عنوان یکی از آخرین فناوری های دفاعی مسکو به شمار می رود و آزمایش این سامانه موشکی در منطقه ولگا صورت گرفت.

افزایش مساجد در چین

یک مقام چینی با اعلام افزایش 10 برابری شمار مساجد در استان مسلمان نشین «سین کیانگ» گفت که این آمار نشان دهنده احترام پکن به آزادی مذاهب در این کشور است. در این استان بیش از 20 هزار مسجد وجود دارد.

فرمانده ارشد جنگجویان چچنی تسلیم شد

رئیس جمهور چچن می گوید: «زلیمخان محمداف»، فرمانده ارشد جنگجویان چچن به همراه 3 تن از همراهانش دیروز در منطقه «ویکووا» واقع در حومه گروزنی پس از این که به محاصره نیروهای امنیتی درآمد، تسلیم شد.

وی ابتدا قصد داشت با انفجار بمب زنده به دست نیروهای امنیتی نیفتد اما به گفته رئیس جمهور، وقتی وی شخصا با این تروریست به مدت یک ساعت تلفنی گفت وگو کرد، حاضر شد تسلیم شود.

هیلاری کلینتون متهم شد

هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا به خاطر استفاده از ایمیل شخصی خود در زمان عهده دار بودن سمت وزارت خارجه به نقض قوانین فدرال متهم شد.

ایمیل های شخصی در برابر حملات سایبری و هکری آسیب پذیری بالایی دارند و این مسئله نگرانی های زیادی را نسبت به استفاده کلینتون در استفاده از ایمیل شخصی به وجود آورده است.

11 سپتامبر در اروپا

پسر عموی معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی درباره تکرار حادثه 11 سپتامبر نیویورک در اروپا هشدارداد.

وی اعلام کرد، ورود تروریست های داعش به کشورهای اروپایی ناامنی در این کشورها را رواج می دهد و احتمال تکرار حوادثی همچون 11 سپتامبر در این کشورها وجود دارد.

سمت جدید حفتر

پارلمان لیبی با انتخاب «خلیفه حفتر» به عنوان فرمانده کل ارتش ملی این کشور موافقت کرد.

پارلمان منحل شده لیبی که از طرف جامعه بین الملل به رسمیت شناخته شده است پس از بازگشت حفتر به نهاد نظامی ارتش وی را به این سمت منصوب کرد.