آرشیو چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۲۵۲
سیاست
۲

خبر

مصباح: کمک به مسلمان ایرانی فاسق، بهتر از تقویت کافر خارجی

ایسنا: آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه خداوند متعال نعمتی به ما ارزانی داشته که به هیچ جامعه دیگری نداده است، گفت: این نعمت عظیم، وجود شخصی است که صلاحیت نیابت امام زمان(عج) را به بهترین وجه داراست؛ و براساس ادله، حکم او درواقع حکم امام زمان(عج) است؛ اما باید ببینیم ما چه میزان شکرگزار این نعمت بوده ایم؛ و اصلاتا چه میزان به ولایت فقیه باور داریم و او را اطاعت می کنیم؟ او افزود: اقتصاد مقاومتی و اتکا به تولیدات داخلی و رسیدگی به مردم کشور از جمله این فرامین هستند که حجت را بر هر فرد مومنی تمام می کند که کمک به یک مسلمان ایرانی ولو فاسق باشد، بهتر است از تقویت کافر خارجی.

جهانگیری: علاقه مندیم حتما با دنیا توافق و تفاهم کنیم

شرق: معاون اول رییس جمهوری روز گذشته در مراسم افتتاحیه دستاوردهای گروه مپنا با بیان اینکه «از نظر اقتصادی در شرایط ویژه ای قرار داریم»، گفت: ما علاقه مند هستیم که حتما با دنیا توافق و تفاهم کنیم. ما کشور بزرگی در منطقه هستیم و می توانیم در حفظ و آرامش منطقه نقش اصلی را ایفا کنیم.» معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: «امیدواریم غرب دست از لجبازی بردارد تا به توافق خوبی برسیم تا برخی از مشکلات برطرف شود.

ناطق نوری: رهبری بر روند مذاکرات اشراف کامل دارند

ایسنا: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: درحال حاضر نیز مقام معظم رهبری بر روند مذاکرات هسته ای اشرافیت کامل دارند. حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، با بیان اینکه ایران پیشنهاد دهنده مذاکره درخصوص مسایل هسته ای نبود، گفت: این مذاکرات از دولت قبلی و با پیشنهاد طرف آمریکایی آغاز شد و ایران شروع کننده مذاکرات نبود. او گفت: در اواخر دولت گذشته بیش از 500هزارنفر در ادارات دولتی به صورت غیرقانونی استخدام شدند و پروژه های عمرانی بسیاری با درصد پیشرفت فیزیکی پنج تا 30درصد رها شده اند.