آرشیو چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۱۰
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

روی موج صدا

حکمت گردنبند و رویای مطهر در رادیو نمایش

دو نمایش رادیویی «حکمت گردنبند» و «رویای مطهر» به مناسبت ایام فاطمیه از رادیو نمایش پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، «حکمت گردنبند» نوشته نکیسا راستین ماجرای گردنبندی است که پیامبر اکرم(ص) به واسطه یکی از یارانش آن را به حضرت فاطمه(س) می دهد و.... این نمایش با هنرمندی رحمان باقیان، عبدالعلی کمالی، احمد شمس آصف، رضا عمرانی، مهدی گیاهی، ماندانا محسنی، سلمان خطی، علی اصغر دریایی و امیر زنده دلان و به کارگردانی محمد عمرانی و تهیه کنندگی مهتاب امینی امروز هفت صبح از رادیو نمایش پخش می شود. نمایش رویای مطهر با محوریت زندگی حضرت فاطمه(س) به کارگردانی صدرالدین شجره و با هنرمندی سعید فرضی، ناهید مسلمی، اسماعیل بختیاری و شمسی صادقی امروز ده صبح پخش می شود.

گیشه سینماها در اقتصاد هنر

برنامه اقتصاد هنر امروز ساعت 19 و 5 دقیقه در رادیو اقتصاد موضوع گیشه سینماها در سال آینده را مورد بررسی قرار می دهد.

سحر عصر آزاد، منتقد سینما و علی اصغر کشانی، کارشناس اقتصاد سینما در این برنامه به بررسی گیشه سال آینده بر اساس کیفیت فیلم های راه یافته به سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر خواهند پرداخت. اخبار اقتصاد هنر از دیگر مباحثی است که در برنامه به آنها اشاره خواهد شد.

بانوی بی نشان در رادیو معارف

برنامه بانوی بی نشان امروز ساعت 8 و 40 دقیقه صبح با محوریت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) از رادیو معارف پخش می شود.

در این برنامه حجت الاسلام رضا شجاعی مهر به بررسی و تبیین جایگاه ویژه حضرت زهرا(س) از نگاه پیامبر(ص) خواهد پرداخت. برنامه بانوی بی نشان به تهیه کنندگی حمید علیخانی و اجرای حمید سوری پخش می شود.

افزایش جمعیت در رادیو فرهنگ

راهکارهای افزایش جمعیت و نرخ باروری موضوع برنامه جمعیت حال و آینده است که امروز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

این برنامه ساعت 19 و 30 دقیقه با حضور محسن ایمانی، جامعه شناس به راهکارهای افزایش نرخ باروری و ازدواج و به تبع آن افزایش جمعیت می پردازد. فرشته روح افزا، معاون طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی- اجتماعی و فروغ نیلچی زاده، مدرس حوزه و دانشگاه در این زمینه صحبت می کنند.