آرشیو چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۱۰
اقتصاد
۴

تشدید طرح نظارت بر جایگاه های سوخت

قائم مقام شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی کشور از تشدید نظارت بر جایگاه های عرضه سوخت در آستانه سال جدید با نام طرح گلگشت نوروزی خبر داد.

منصور ریاحی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: علاوه بر نظارت های دوره ای، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در آستانه سال 1394 با هدف نظارت دقیق تر و بیشتر بر کیفیت انواع فرآورده های نفتی شامل بنزین معمولی و سوپر و نفت گاز، با تشکیل گروه های سیار در تمام جاده های پرتردد و مسافر پذیر نظارت می کند.

وی همچنین با اشاره به عرضه روزانه 70 میلیون لیتر بنزین در جایگاه های سراسر کشور افزود: 20 میلیون لیتر از این بنزین دارای استاندارد یورو 4 است که در مرحله اول در شش کلانشهر عرضه شد و از چند روز قبل هم روزانه 600هزار لیتر بنزین یورو 4 در اهواز و شیراز عرضه شده است.

ریاحی همچنین درباره روند اجرای طرح ملی عرضه نفت گاز بر اساس پیمایش و کارکرد خودروهای عمومی حمل بار و مسافر گفت: مقدمات انجام این طرح انجام شده و مرحله اول آن با هماهنگی وزارت کشور، ستاد مدیریت سوخت و سازمان پایانه های وزارت راه از اول اردیبهشت اجرایی می شود.

وی افزود: فاز دوم این طرح ملی قرار است از اول شهریور سال 1395 با استقرار سامانه ردیاب ماهواره ای (GPS) روی خودروهای عمومی حمل بار و مسافر اجرایی شود و سوخت بر اساس پیمایش خودروها تامین شود.