آرشیو پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۸۳
سلامت و زیبایی
۱۵

گیاهانی که چربی را می سوزانند

گیاهانی برای کاهش وزن، چربی سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن در طب سنتی وجود دارد که بسیار برای لاغری موثر هستند. به گفته علی حسینی متخصص طب سنتی یکی از گیاهان موثر در لاغری شوید است چون این گیاه به عنوان چربی سوز عمل می کند و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. به گفته او مصرف فلفل قرمز در وعده های غذایی نیز یکی دیگر از راه های لاغری است چون یکی از طبیعی ترین خوراکی های چربی سوز است.

این متخصص طب سنتی مصرف گیاه گزنه را نیز موثر می داند و می گوید: مصرف این گیاه به صورت دم کرده و چای به لاغری کمک می کند. همچنین مصرف نعناع و دارچین نیز به کاهش اشتها و پیشگیری از تجمع چربی ها کمک می کند. به گفته حسینی نوشیدن آب نیز به میزان مناسب و بالاطی روز به لاغری کمک می کند.

ترکیب هویج و جعفری نیز بین وعده های غذایی بهتر است مصرف شود چون چربی های زائد بدن را از بین می برد. او می گوید: «زنجبیل نیز در کاهش وزن و افزایش میزان سوخت و ساز بدن موثر است به طوری که مصرف آن در ماست یا سالاد اشتها را کم می کند.» به گفته حسینی مصرف آب کرفس، ماست کم چرب و آب کیوی نیز به لاغری کمک می کند. کاهش میزان وعده غذایی در شب نیز به کاهش وزن کمک می کند اما نباید وعده شام حذف شود.