آرشیو سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۸۷
اقتصادی
۶

اخبار کوتاه

شاخص بورس به 63 هزار و 853 واحد رسید

در پایان معاملات روزگذشته تالار شیشه ای شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 46 واحد افزایش به 63 هزار و 853 واحد رسید.بر اساس اطلاعات مندرج در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، دیروز شاخص کل بورس تهران با 7/46 واحد افزایش در رقم 63 هزار و 8353 واحد ایست کرد و ارزش روز بازار به 285 هزار میلیارد تومان رسید. دراین روزمعامله گران بورسی تعداد 3 میلیارد و 783 میلیون برگه بهادار در قالب 27 هزار و 468 نوبت معامله و به ارزش 121 میلیارد تومان دادوستد کردند.

عرضه 60 نوع محصول در بورس کالای ایران

روز دوشنبه 18 اسفند ماه، 60 نوع کالادر تالارهای داخلی و صادراتی بازار فیزیکی بورس کالای ایران عرضه شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، در این روز و در تالار صادراتی، 100 هزار تن سنگ آهن دانه بندی و 24 هزار و 700 تن انواع قیر در تالار مذکور عرضه شد. تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز شاهد عرضه 44 هزار و 400 تن انواع قیر بود. براساس این گزارش، حدود 380 هزار تن انواع کالادر بازار فیزیکی بورس کالای ایران عرضه شد.

نفت کمتر از 50 دلار نمی شود

وزیر نفت کویت گفت: انتظار می رود بهای جهانی نفت خام امسال افزایش یابد یا دست کم بین 50 تا 60 دلار در هر بشکه ثابت بماند. به گزارش رویترز، علی العمر وزیر نفت کویت افزود: کاهش تولید نفت شیل باعث بهبود قیمت جهانی نفت شده است، اما مادامی که وضعیت اقتصادی جهان ضعیف بماند قیمت ها افزایش شدیدی نخواهد داشت.

دورخیز شرکت ملی حفاری ایران برای حضور در عراق

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از امضای تفاهمنامه همکاری با شرکت های نفتی خصوصی عراق خبر داد و گفت: این تفاهمنامه مقدمه ای برای حضور این شرکت در صنعت نفت عراق به شمار می آید. حیدر بهمنی در گفت و گو با شانا، تاکید کرد: هم اکنون شرکت های فعال در صنعت حفاری ایران می توانند یک سوم از بازار حفاری منطقه خاورمیانه را از آن خود کنند.