آرشیو سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۸۷
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

اسکناس نو در پیشخوان بانک های دولتی و خصوصی

بانک های پاسارگاد، صادرات، ملت، اقتصاد نوین، ملی، کارآفرین و پست بانک اسکناس نو توزیع می کنند. به گزارش بانک مرکزی، شعب منتخب بانک های مذکور از روز شنبه بیست و سوم تا روز چهارشنبه بیست و هفتم اسفندماه به عنوان بانک های عامل، موظف به توزیع اسکناس نو هستند و از هر نوع اسکناس، یکصد برگ در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد. گفتنی است مسئولان شعب منتخب بانک ها موظف بر حسن اجرای توزیع اسکناس نو هستند.

کمبود گوشت فقط بهانه گرانفروشی است

مدیر عامل اتحادیه دامداران می گوید برخی برای گرانفروشی و سودجویی از محل واردات به کمبود گوشت قرمز دامن می زنند. سعید سلطانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: گرچه علوفه هایی مانند ذرت علوفه ای و دانه ای، کلش گندم و یونجه با افزایش قیمت بالایی مواجه شدند و بعضا به دو یا چند برابر قیمت گذشته رسیدند اما این مشکلات در کنار دیگر مسائل مانند قاچاق دام دلیلی بر کمبود دام و گوشت قرمز در کشور نیست.

تایید سلامت گوشت و مرغ ایرانی از سوی روس ها

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی از تایید کیفیت و استانداردهای بهداشتی محصولات دام و طیور ایرانی از جمله گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و لبنیات از سوی هیات روسی بازدیدکننده از این صنایع خبر داد. داریوش جهان پیما در گفت وگو با ایسنا، اظهارکرد: کیفیت و استانداردهای بهداشتی محصولات دام و طیور ایرانی در حدی است که به صادرات فکر می کنیم و کشورهایی مانند روسیه هستند که خواهان محصولات دام و طیور ایرانی هستند.