آرشیو سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۸۷
شوک امروز
۱۲

شوک مجازی

انتقامجویی سیاه در اینترنت

عامل انتقامجویی سیاه در فضای مجازی در دام پلیس سایبری افتاد.

سرهنگ «کوره بلاغی» رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: در پی شکایت شخصی مبنی بر اینکه یک ناشناس با ایجاد صفحاتی در شبکه های اجتماعی با نام و مشخصات وی و درج مطالب خصوصی باعث آبروریزی و هتک حیثیت وی شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ «کوره بلاغی» افزود: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله کارشناسان تحقیقات خود را در فضای سایبری آغاز کردند و سرانجام توانستند با اقدامات ویژه و تخصصی خود مشخصات عامل هتک حیثیت این مرد را شناسایی و وی را دستگیر کنند. وی اظهار داشت: متهم در بازجویی های پلیسی به جرم خود به خاطر انتقامجویی اعتراف کرد.

سرقت 7میلیونی از حساب همسر مرد آشنا

یک مرد که با استفاده از رمز دوم هفت میلیون ریال از حساب همسر همکارش سرقت کرده بود، دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: در پی شکایت یک زن مبنی بر اینکه به صورت غیرمجاز از حساب بانکی اش هفت میلیون ریال برداشت شده است، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ «علی شفیعی» افزود: در بررسی موضوع مشخص شد دزد در بازه های زمانی نامشخص اقدام به خریدهای اینترنتی می کرد.

وی ادامه داد: پس از بررسی خریدهای صورت گرفته، متهم که همکار همسر مالباخته بود دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا گفت: متهم در مقابل دلایل و مدارک پلیس راهی جز اعتراف ندید و به جرم خود اعتراف کرد و گفت که از اعتماد همسر مالباخته سوء استفاده کرده و به بهانه پرداخت قبض شماره کارت و رمز دوم وی را دریافت کردم.

«شفیعی» در خاتمه گفت: در این پرونده همسر مالباخته براحتی به همکار خود اعتماد کرده و رمز و شماره کارت را در اختیارش قرار داد که همین سهل انگاری باعث سوء استفاده و سرقت شده است، پس، از اعتماد بیجا نسبت به دیگران خودداری کنید.