آرشیو سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۸۷
ایران زمین
۲۰

کاشان؛ بهار گردشگری تفریحی- تاریخی در دل کویر

کیوان سرافرازی

کاشان - تصمیم گرفتید تعطیلات نوروز به یک سفر خاطره انگیز بروید، کاشان از انتخاب های ویژه است که همواره در ادوار مختلف نظر بازدیدکنندگان و گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است. این شهر تا دلتان بخواهد جای دیدنی دارد؛ چشم اندازهای طبیعی و گردشگری و اماکن اقامتی مجهز و مطلوب از وی‍ژگی های این شهر تاریخی است که در مرکز نقشه ایران با برخورداری از راه های ارتباطی آسان خودنمایی می کند.

رستوران ها و آشپزخانه های تمیز و مرتب دارد و از همه مهمتر مردم خونگرم و میهمان نوازی دارد و در یک کلام بیایید تا بهترین سفر نوروزی را در کاشان برای خانواده و فرزندان دلبندتان به یادگار بگذارید تا روز اول مدرسه با آب و تاب برای دوستانشان تعریف کنند و جای آنان را خالی کنند.

«ابوالفضل صدرائیه» فرماندارکاشان می گوید:محورهای گردشگری منطقه فراشهرستانی است. نوروز 94 برای اولین بار محورهای گردشگری پیش روی میهمانان نوروزی است. این اقدام باعث می شود تا ضمن توزیع گردشگر در منطقه فرهنگی کاشان بزرگ، فرصتی برای آنان فراهم شود تا بتوانند از تمامی آثار تاریخی و گردشگری منطقه بازدید کنند.

به اعتقاد صدرائیه، طبیعت منطقه، بکر و بی نظیر است.

چشم اندازهای کوهستانی بر دامن سلسله کوه های کرکس در حاشیه کویر طیف وسیعی از جاذبه های طبیعی را در اختیار میهمانان قرار می دهد تا خود انتخاب کند علاقمندند از کدام فرصت گردشگری استفاده کنند.

محورهای پیشنهادی فرماندار کاشان مجموعه کاملی از زیبایی را به تصویر می کشد و هر سلیقه و علاقه ای را پاسخ می دهد. زیارت «هلال بن علی» در آران و بیدگل در دل کویر تا بارگاه ملکوتی «حضرت سلطان علی ابن امام محمد باقر(ع)» در کوهستان هایی که آن طرف تر «آبشار» و «باغ تالار نیاسر» را در دل خود جای داده است.