آرشیو چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۲۲
اخبار کشور
۲

شیخ الاسلام در دیدار سفیر بلژیک در تهران: کشورهایی که معیارهای دموکراسی را رعایت نمی کنند حق اظهار نظر درباره آزادی را ندارند

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اجلاس آتی اتحادیه بین المجالس جهانی در هانوی ویتنام فرصت مناسبی برای همکاری و همبستگی بیشتر نسبت به موضوعات و زمینه های مهم مورد علاقه از جمله مبارزه با تروریسم است.

به گزارش تسنیم، فرانسوا دله سفیر بلژیک در تهران عصر امروز سه شنبه (26 اسفند ماه) با حسین شیخ الاسلام مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

شیخ الاسلام در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت روابط میان ایران و بلژیک گفت: با تلاش و مساعی مشترک امیدواریم شاهد توسعه و گسترش همکاری های فی مابین در حوزه های گوناگون باشیم.

وی با اشاره به برخی مسائل منطقه از جمله تحولات سوریه گفت: در کشورهایی که هیچ یک از معیارهای دموکراسی در آن ها رعایت نمی شود، حق اظهار نظر درباره آزادی و دموکراسی را ندارند چراکه این کشورها باید نخست نسبت به اجرای اصول دموکراسی در کشور خود کنند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تشریک مساعی و همکاری مشترک جهت جلوگیری از وقوع حوادث مشابه سوریه در سایر کشورهایی که دچار بحران هستند، ضروری است.

در ادامه این دیدار فرانسوا دله با اشاره به پیشینه مثبت روابط میان ایران و بلژیک گفت: به توسعه و گسترش این روابط در عرصه های مختلف امیدواریم.

وی در ادامه نقش ایران در منطقه را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: بلژیک نسبت به توسعه همکاری های فی مابین در حوزه های گوناگون علاقه منداست.