آرشیو چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۲۲
شهرستان ها
۷

اسکان مسافران نوروزی مشهد در نمایشگاه بین المللی شهر

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد گفت: پیش بینی می شود امسال آمار حضور زائران در مشهد مقدس به 25 درصد افزایش یابد.

مشهد - خبرنگار کیهان: احسان ثانوی به اسکان زائران رضوی در «نمایشگاه بین المللی» مشهد اشاره کرد و افزود: برای اولین بار زائران در نمایشگاه بین المللی مشهد اسکان خواهند یافت.

وی ظرفیت اسکان نمایشگاه بین المللی مشهد را 2 هزار چادر عنوان کرد و ادامه داد: همچنین 11 سالن ورزشی و مرکز اسکان نیز برای این منظور در نظر گرفته شده که شامل مرکز تربیت معلم شهید بهشتی، سالن های ورزشی بهشت، بسیج، یاس نبی، جهاد مغنیه، پایانه مسافربری امام رضا(ع)، سالن گلسا، خاقانی، سرافرازان، میثاق و نصرت است.

ثانوی اضافه کرد: همچنین 200 کلبه در کمپ غدیر وجود دارد و علاوه بر آن سالن اضطراری و مسجد این کمپ نیز فضای لازم برای حضور مجموعا 1000 چادر برای اسکان زوار در فضای مسقف را فراهم می کند.

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد گفت: مراکز اسکان موقت غدیر، بسیج، بهشت، پردیس، نصرت و وحدت نیز به صورت موقت پذیرای زائران در نوروز 94 هستند.

ثانوی با اشاره به اینکه سال گذشته کمپ های مشهد در سال گذشته پذیرای 24 هزار نفر شب اقامت بود، خاطرنشان کرد: امسال در مجموع فضای لازم برای اسکان 30 هزار نفر شب اقامت در کمپ ها فراهم شده است.

وی پذیرش زائران در کمپ ها را از تاریخ 27 اسفند ماه جاری تا چهارم فروردین ماه سال 94 عنوان کرد گفت: امکانات مناسبی شامل حمام و سرویس بهداشتی، وسایل پخت و پز، سیستم گرمایشی و پارکینگ در این کمپ ها فراهم شده است.

ثانوی در خصوص هزینه این کمپ ها اظهار کرد: نرخ ورودی این کمپ ها 8500 تومان برای هر 24 ساعت است.