آرشیو چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۲۲
شهرستان ها
۷

افزایش 11 درصدی ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در مازندران

ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در مازندران امسال نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش پیدا کرده است.

ساری- خبرنگار کیهان: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان این مطلب افزود: ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی از 25 اسفند تا 15 فروردین 94 آماده ارائه خدمات به گردشگران مازندران است. مهران حسنی در ارتباط با ارائه خدمات پزشکی به مسافران نوروزی گفت: ستاد ویژه خدمات پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران تشکیل شده و 118 تیم امداد پزشکی، 42 بیمارستان، 73 درمانگاه، 15 ایستگاه سلامت، 57 داروخانه بسیج شده اند تا به میهمانان این استان خدمات ارائه دهند. وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران گفت: به تمام بیمارستان ها، مراکز درمان و داروخانه های این استان ابلاغ شده دفترچه بیمه مسافران نوروزی را بپذیرند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در ایام نوروز بر فعالیت نانوایی ها و سایر مراکز عرضه مواد غذایی نظارت می شود. همچنین در هشت شهر نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی برپا خواهد شد.

وی تصریح کرد: دوره های آموزشی برای کارکنان هتل ها، مراکز اقامتی، مدیران دفاتر جهانگردی، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و رانندگان برگزار شده تا تعامل و همکاری بهتری با گردشگران این استان داشته باشند. در همین حال مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: با راه اندازی 110 پایگاه امداد و نجات اعضای این جمعیت در طرح «ملی ایمنی و سلامت» شرکت می کنند. ولی پور افزود: در این طرح 34 پایگاه امداد و نجات به صورت ثابت، 30 پست سیار موتوری 6 تیم سیار خودرویی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته، دو دستگاه خودروی چند منظوره امدادی، یک فروند بالگرد امدادی مشارکت دارند. وی اظهار داشت: در طرح امداد نجات نوروز 94، 31 نمایشگاه محصولات فرهنگی و تجهیزات امدادی و 34 خیمه نماز برپا شده است.