آرشیو چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۲۲
شهرستان ها
۷

کارخانه کرمانیت کرمان پس از 2 سال بازگشایی شد

رئیس شورای کارگری کارخانه کرمانیت از بازگشایی مجدد کارخانه و خوشحالی کارگران این کارخانه خبر داد.

رسول پورشجاعی با اشاره به تعطیلی کارخانه کرمانیت از سال 91 اظهار کرد: این کارخانه در سال 91 به دلیل آزبستی بودن تعطیل شد و کارگران یکسال از بیمه بیکاری استفاده می کردند.

وی با اشاره به اینکه پس از یکسال مدتی نیز با استفاده از الیاف مصنوعی کارخانه آغاز به کار کرد، گفت: تولید این کارخانه به دلیل تعطیلی دو ساله و نپرداختن حقوق کارگران و همچنین بدهی سهامداران به تامین اجتماعی و دارایی ممنوع شد.

پورشجاعی با بیان اینکه با پیگیری های نماینده مردم کرمان و راور در مجلس جلسه ای در تهران با سهامداران کارخانه برای بازگشایی برگزار شد، در این جلسه مقرر شد، بدهی سهامداران در دو نوبت قبل از عید امسال و مابقی بعد از سال پرداخت و کارخانه تولیدات خود را انجام دهد. وی عنوان کرد: همچنین مقرر شد، سه ماه حقوق کارگران نیز پرداخت و به دلیل اینکه کار کردن در این کارخانه از کارهای سخت و زیان آور است از ضریب چهار درصد استفاده و سن بازنشستگی به 20 سال برسد.

پورشجاعی با ابراز خرسندی از اینکه پس از مدت دو سال و چهار ماه تعطیلی، قبل از آغاز سال جدید و در دی ماه 93 کارخانه تولید خود را آغاز کرد، گفت: در این کارخانه 86 نفر مجددا مشغول به کار شدند.