آرشیو چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۲۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند: وزیر صنعت برخلاف سیاست های دولت اظهار نظر می کند

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند با رد اظهارات وزیر صنعت در خصوص بالابودن واردات در اروند و گسترش قاچاق در این منطقه گفت: وزیر صنعت برخلاف سیاست های دولت اظهار نظر می کند و کاملااز آمار واردات و صادرات بی اطلاع است.

عبدالله کعبی دیروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: اظهارات وزیر صنعت در برنامه اخیر پایش مبنی بر بالابودن حجم واردات در منطقه آزاد اروند نشان از بی اطلاعی آقای وزیر از آمار دقیق صادرات و واردات است چرا که در حال حاضر منطقه آزاد اروند تنها منطقه ای است که میزان صادرات آن از واردات بیشتر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نعمت زاده متاسفانه در اظهارات اخیر خود خلاف سیاست های دولت نظر داده است چرا که دولت نگاه ویژه ای به آبادان و خرمشهر دارد و اتفاقا دولت، منطقه آزاد اروند را سودآورترین منطقه در کشور در بخش تجاری و صنعتی معرفی کرده است.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: در حال حاضر بخش خصوصی بیش از 9 هزار و 305 میلیارد ریال در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری کرده است که نشان از رونق روزافزون این منطقه به دلیل وجود قابلیت ها و ظرفیت های مهم تجاری و صنعتی است.

وی در ادامه افزود: میزان سرمایه گذاری خارجی در یک سال اخیر در این منطقه 108 میلیون دلار بوده است که رشد یک هزار و 442 درصدی را نشان می دهد.

کعبی با اشاره به اینکه واردات در منطقه آزدا اروند تنها در زمینه مواد اولیه کارخانجات است ادامه داد: در یک سال گذشته بیش از یک میلیارد و 200 میلیون دلار از منطقه آزاد اروند به کشورهای مختلف کالاصادر شده است. وی در پایان از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد قبل از هرگونه اظهار نظری در خصوص منطقه آزاد اروند و هر سازمان دیگر خارج از مجموعه خود، حتما ابتدا اطلاعات خود را به روزرسانی کند و پس از آن موضع بگیرد.