آرشیو چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۲۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

آمادگی سازمان هواپیمایی برای انتقال هوایی کاروان راهیان نور

رئیس سازمان هواپیمایی کشور از برنامه ریزی برای جابه جایی کاروان های راهیان نور از طریق هوایی خبر داد.

«علیرضا جهانگیریان» درجریان بازدید از فرودگاه آیت الله جمی آبادان اظهار داشت: بخش هوانوردی کشور می تواند برای جابه جایی زائران کاروان راهیان نور به ستاد مرکزی راهیان نور کمک کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: از تمام ظرفیت های هواپیماها و شرکت ها برای جابه جایی آن دسته از اعضای کاروان های راهیان نور که از نقاط دوردست کشور قصد سفر به مناطق عملیاتی جنوب را دارند، استفاده می کنیم تا سریع تر و با اطمینان بیشتری به این مناطق سفر کنند.

وی گفت: سعی خواهیم کرد تا در قالب یک تفاهمنامه، بخشی از ظرفیت هواپیمایی کشور را در ایام غیر از پیک - اوج تقاضا- به موضوع جابه جایی زائران کاروان های راهیان نور اختصاص دهیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: سالانه یک میلیارد دلار برای تامین ناوگان حمل و نقل هوایی، زیرساخت های فرودگاهی، تجهیزات و ساخت پایانه های فرودگاهی نیاز است.

جهانگیریان افزود: 143 ناوگان حمل و نقل هوایی داخلی و خارجی در کشور فعالیت می کنند و بطور متوسط سالانه 10 تا 20 فروند هواپیما به ناوگان حمل و نقل هوایی کشور اضافه می شود.

وی با اشاره به رشد هفت درصدی جابه جایی مسافر در 11 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال، گفت: برنامه ای برای افزایش نرخ بلیت هواپیما در سال آینده نداریم و نظارت بر مراکز عرضه بلیت هواپیمایی افزایش می یابد.

وی، حفظ ایمنی پرواز توسعه صنعت هوایی و رساندن هواپیما به تمام نقاط کشور را اولویت های سازمان هواپیمایی کشور در سال آینده عنوان و اظهار کرد: در نظر داریم پروازهای مراکز استان ها را به حداقل 14 پرواز در هفته افزایش دهیم.