آرشیو پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۲۳
سیاسی
۲

امیر عبداللهیان: اسد، بخش مهمی از راه حل سیاسی سوریه است

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: بشار اسد بخش مهمی از راه حل سیاسی سوریه است و نقش وی در حفظ وحدت ملی و مبارزه با تروریسم انکارناپذیر است.

به گزارش ایرنا، حسین امیر عبداللهیان با تاکید بر این که مقاومت مردم، رهبری سوریه و مطالبات معارضه ملی، مستقل و معتقد به راهکار سیاسی مورد توجه جدی ماست، اظهار کرد: تهران به حمایت های خود از مردم فهیم و صبور سوریه ادامه خواهد داد.

وی با بیان این که تروریسم در سوریه شکست خورده و به پایان قطعی خود نزدیک است، تصریح کرد: ما با افتخار اعلام می کنیم که جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم سوریه ایستاد و اجازه نداد که این کشور به سومالی و لیبی تبدیل شود. معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: این که سوریه ناامن بماند، ولی منطقه امن باشد تصوری نادرست است زیرا امنیت، مقوله ای به هم پیوسته، یکپارچه و غیرقابل تفکیک است. امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: ما امنیت یکایک کشورهای منطقه و از جمله امنیت سوریه را عامل مهمی در امنیت کل منطقه می دانیم. در روزهای گذشته جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا پس از سال ها پیگیری رویکرد تقابلی با بشار اسد در مصاحبه با شبکه خبری سی. ان. ان اذعان کرد واشنگتن در نهایت مجبور خواهد شد با رئیس جمهور سوریه مذاکره کند.