آرشیو پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۲۳
ورزش
۱۸

مزایده سوم سرخابی؛ اردیبهشت 94

9 هفته به پایان بوندس لیگا باقی مانده، اما هواداران بایرن کم کم باید خود را برای یک قهرمانی زودهنگام دیگر آماده کنند. آنها فعلا11 امتیاز از نزدیک ترین تعقیب کننده خود ولفسبورگ پیش هستند و اگر این فاصله را در چهار هفته آینده به 15 امتیاز برسانند، قبل از رسیدن به هفته سی ام قهرمان بوندس لیگا خواهند شد.

البته برای بایرنی که سال گذشته هفت هفته زودتر بوندس لیگا را فتح کرد، (هفته 27) قهرمانی در هفته 29 یک رکورد محسوب نمی شود، اما آنها در کمین رکوردهای دیگری هستند که می تواند فصل 15 2014 را برای هواداران این تیم به یک فصل تاریخی بدل کند. یکی از رکوردها کسب بیشترین برد در یک فصل است. اگر آنها تا پایان فصل همه بازی های خود را ببرند رکورد 29 پیروزی در یک فصل را به نام خود به ثبت می رسانند. آنها همچنین می توانند رکورد کمترین گل خورده و بیشترین گل زده یک تیم آلمانی در بوندس لیگا را هم بشکنند.

بایرن در صورتی که تا پایان فصل شکست نخورد، می تواند با همان یک شکست، رکورد سال 1987 1986 خود را تکرار کند. آنها در آن سال با مربیگری ادو لاتک فقط یک بار در بوندس لیگا شکست خوردند. همان یک شکست بایرن مونیخ در این فصل بوندس لیگا برابر ولفسبورگ رقم خورد؛ جایی که شاگردان گواردیولادر یک بازی ضعیف با نتیجه 4 بر یک مغلوب گرگ های فوتبال آلمان شدند.

رکورد بعدی هم بیشترین امتیاز است. در صورتی که بایرن مونیخ بتواند همه بازی های باقی مانده خود را در این فصل با پیروزی پشت سر بگذارد، می تواند به 91 امتیاز برسد. این دقیقا تعداد امتیازی بود که یوپ هاینکس در سال 2012 در تیم بایرن مونیخ به نام خود ثبت کرد. حالاباید منتظر ماند و دید تیم طلایی گواردیولامی تواند این رکورد را به نام خود ثبت کند یا خیر. در کنار همه این رکوردها بایرن مونیخ به پنجگانه بوندس لیگا، جام حذفی آلمان، لیگ قهرمانان اروپا، سوپرکاپ اروپا و بالاخره جام باشگاه های جهان هم فکر می کند، عناوینی که کسب همه آنها نام پپ گواردیولارا برای هواداران باواریایی جاودانه می کند.