آرشیو شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۲۲۶۶
هنر
۱۴

خبر سازان

اعتراض فخیم زاده به سانسور سریالش

کارگردان سریال «فوق سری» که از شبکه یک سیما پخش می شود، نسبت به ممیزی سریالش اعتراض کرد. به گزارش خبرآنلاین، فخیم زاده که سریال «فوق سری» او در ایام نوروز از شبکه یک سیما پخش می شد، نسبت به تغییراتی که در این مجموعه اعمال شده است، معترض شد و در صفحه شخصی فیس بوکش نوشت: «دوستان عزیز سریالی که این روزها به نام فوق سری از شبکه یک سیما پخش می شود سریال من نیست، بلکه لاشه ای لت وپارشده از سریالی است که من ساختم. این سریال توسط نمایندگان معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و پخش شبکه یک سیما به صورتی باورنکردنی سلاخی و تکه پاره شده و هیچ قسمتی از تعرض و دستکاری و جابه جایی و تعویض مکالمات مصون نمانده است و البته این امر در شرایطی صورت پذیرفته که در تمام مراحل تولید، مدیران شبکه یک و مسوولان ناجی هنر که زیرمجموعه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی است، در جریان چگونگی و اجزای فیلمنامه و تک تک صحنه ها قرار داشتند و کلیه قسمت ها با حضور و تایید کارشناس نیروی انتظامی (سرهنگ عبدالله قاسمی) تصویربرداری شده است. چگونگی این فعل وانفعالات را به زودی طی یادداشتی از طریق رسانه ها به اطلاع علاقه مندان خواهم رساند.»

مرور 170سال عکاسی اجتماعی ایران در نیویورک

شرق: نشست سخنرانی و نمایش اسلایدی تحت عنوان «عکاسی ایران: 170سال تصویرگری زندگی اجتماعی» توسط کاوه بغدادچی بعدازظهر شنبه اول فروردین در منهتن نیویورک برگزار شد.

این برنامه در حاشیه نمایشگاه گروهی عکس «زندگی با فرش دستباف ایرانی» برپا شد که از 26اسفند93 با کیوریتوری کاوه بغدادچی به میزبانی مرکز فرهنگی - هنری اکسس ثی یتر در شهر نیویورک آمریکا برگزار شده بود.

نشست یاد شده با بیان مواردی پیرامون چگونگی ورود عکاسی به ایران و سپس گسترش آن در کشور و تبدیل شدن به فن و پیشه ای فراگیر آغاز شد. پس از آن درباره مواردی از تلاش های ایرانیان برای استفاده از عکاسی به عنوان ابزار ثبت زندگی روزمره و سپس انجام تلاش هایی برای تبدیل آن به مدیومی برای بیان غیرمستند هنری و مفهومی صحبت شد.

اوج گیری و تسلط عکاسی مستند با وقوع انقلاب اسلامی در بهمن57 و سپس دوران هشت ساله جنگ با عراق از دیگر موارد مطرح در این سخنرانی بود. پس از آن به نحوه تصویرگری مسایل مرتبط با زندگی روزمره توسط عکاسان هنری ایران به ویژه از اواخر دهه70 خورشیدی تا زمان حاضر پرداخته شد.