آرشیو شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۴۲۳۶
ورزش
۱۸

قهرمانی دختران و پسران تکواندوی ایران در آسیا

نمایندگان تکواندوی کشورمان با کسب 12 مدال طلاو چهار نقره و در مجموع با 16 مدال عنوان قهرمانی نخستین دوره مسابقات تکواندو نونهالان آسیا را در دو بخش دختران و پسران از آن خود کردند.

اولین دوره مسابقات آسیایی رده سنی نونهالان با حضور 127 تکواندوکار از 17 کشور برونئی، چین تایپه، هنگ کنگ، هند، ایران، قزاقستان، کره جنوبی، عربستان، لبنان، ماکائو، مغولستان، فلسطین، فیلیپین، سنگاپور، امارات، ازبکستان و ویتنام به میزبانی چین تایپه برگزار شد.

تیم ملی ایران که در این رقابت ها با ده تکواندوکار دختر و ده تکواندوکار پسر حضور داشت، در بخش دختران موفق به کسب هفت مدال طلاو یک نقره شد و با 74 امتیاز مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستاد.

تیم فیلیپین با یک طلا، دو نقره و یک برنز و کسب 29 امتیاز نایب قهرمان شد و قزاقستان با 29 امتیاز و کسب یک مدال طلا، یک نقره و پنج برنز توانست عنوان سوم آسیا را به خود اختصاص دهد. چین تایپه (دو نقره، شش برنز و 29 امتیاز) و ویتنام (یک طلا، یک نقره و 19 امتیاز) به ترتیب در رده های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

همچنین از سوی کمیته برگزاری مسابقات مهرو کمرانی به عنوان بهترین مربی و مهلامومن زاده بهترین تکواندوکار آسیا معرفی شدند.

در بخش پسران هم تیم ایران درخشش خارق العاده ای داشت. در این مسابقات تیم تکواندو پسران ایران با کسب پنج مدال طلاو سه نقره و 72 امتیاز، به عنوان قهرمان مطلق این رده معرفی شد. تیم کره جنوبی نیز با 48 امتیاز و کسب سه مدال طلاو دو نقره نایب قهرمان شد و قزاقستان با یک مدال نقره، هشت برنز و 31 امتیاز به عنوان سومی رسید.

همچنین فیلیپین با یک طلا، یک نقره و یک برنز (28 امتیاز) و چین تایپه با یک طلا، یک نقره و یک برنز (23 امتیاز) به ترتیب در جایگاه های چهارم و پنجم قرار گرفتند.از سوی کمیته برگزاری مسابقات حسینعلی نعیمی به عنوان بهترین مربی و عرفان مرادی بهترین تکواندوکار آسیا معرفی شدند.