آرشیو یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۷
صفحه آخر
۱۲

رسانه انگلیسی از شکنجه دسته جمعی مردم بحرین در زندان های آل خلیفه خبر داد

یک پایگاه انگلیسی در گزارشی اختصاصی اعلام کرد که نیروهای آل خلیفه زندانیان را به صورت دسته جمعی شکنجه می کنند.

به گزارش فارس، پایگاه انگلیسی «ای بی تی تایمز» به نقل از نتیجه گزارش یک گروه حقوق بشری از شکنجه دسته جمعی زندانیان زندان «جو» در جنوب منامه خبر داد.

در این گزارش با اشاره به شورش اخیر در این زندان و نحوه برخورد نیروهای آل خلیفه با زندانیان آمده است: «صدها زندانی با گاز اشک آور مورد حمله قرار گرفته، از فاصله ای نزدیک به آنها شلیک شده و همچنین مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.»

همچنین در این گزارش تصریح شده است، «زندانیان در حالی که عریان شده بودند در حیاط بیرونی زندان به مدت 3 روز رها شده بودند. پس از آن آنها را به مدت 30 روز داخل یک چادر قرار دادند. در این مدت زندانیان دسترسی به توالت یا حمام نداشتند. پس از آن هم زندانیان به جایی موسوم به ساختمان شماره 10 برده شده و در آنجا هم شکنجه شدند».

به گزارش این پایگاه انگلیسی، انتشار گزارش شکنجه دسته جمعی زندانیان بحرینی تنها چند روز پس از انتشار گزارش 79 صفحه ای سازمان عفو بین الملل مخابره شده؛ گزارشی که در آن به سوءرفتار با مخالفان، زندانیان و فعالان حقوق بشر در بحرین از سوی آل خلیفه اذعان شده است.

در بخشی از این گزارش درباره زندان «جو» آمده است: «درگیری و خشونت ها 10 مارس به خاطر شرایط ناگوار زندان ناشی از ازدحام بیش از حد زندان صورت گرفت جایی که ظرفیت آن 450 نفر بوده اما در آن 1020 زندانی قرار داده شده بودند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که سازمان عفو بین الملل در گزارشی با اشاره به وضعیت بحرین اعلام کرد که این کشور در حالی میزبان مسابقات اتومبیل رانی «فرمول یک» است که حکومت حاضر نیست عملیات سرکوب و مجازات منتقدان را متوقف کند.

در گزارش سازمان عفو بین الملل همچنین آمده «یکی از مهمترین رخدادهای وزرشی جهان در کشوری برگزار می شود که در آن تظاهرات ممنوع است، انتقاد از مسئولان حکومتی به زندانی شدن می انجامد، مقامات در صورتی که از عملکرد یک سازمان ناراضی باشند آن را تعطیل می کنند و حتی قوانین جدید وضع می کنند و فعالان سیاسی شکنجه می شوند.»

در ادامه این گزارش می خوانیم: «حکومت بحرین پس از انجام این اقدامات نهایتا افراد را سلب تابعیت می کند و دستور اخراج آنها را صادر می نماید.»