آرشیو یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

اخبار کوتاه

افزایش شیوع تب مالت در کشور

مدیر گروه تخصصی مدیریت بیماری های دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به افزایش موارد تب مالت در کشور، ناکافی بودن امکانات و توانایی کنترل بیماری در دام را از جمله مهم ترین علل افزایش این بیماری خواند.

دکتر علی نیک فرجام افزود:توجه ناکافی به ارتقای هماهنگی های بین بخشی و عدم آگاهی و عملکرد گروه های در معرض خطر، روستاییان و جامعه از دیگر عوامل مهم در بروز این مسئله هستند.

بیماری تب مالت یا «بروسلوز»که سالانه 19 هزار نفر در کشور به آن مبتلامی شوند یکی از بیماری های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان از طریق عامل باکتریایی است که دامداران، روستاییان و مصرف کنندگان شهری مواد لبنی خام و غیراستاندارد را تهدید می کند.

مدارس هیئت امنایی ساماندهی می شوند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده آموزش و پرورش از ساماندهی مدارس هیئت امنایی خبر داد.

مرضیه گرد افزود: یکی از بحث های مهمی که از سال گذشته شروع کردیم، ساماندهی این مدارس بود؛ علاوه بر این اجرای واقعی این مدارس و کنترل و نظارت بر آنها از جمله برنامه های ماست.

وی همچنین گفت: طرح رتبه بندی مراکز آموزشی و پرورشی و مدارس غیردولتی نیز جزو برنامه ریز ی های ما است که امیدواریم محقق شود.

پل طبیعت پنجمین سازه برترجهان

پل طبیعت به دلیل سازه و کاربری اش در بخش پل های عبوری مسابقه بین المللی معماری سال 2015 رتبه پنجم را کسب کرد.

مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد با اعلام این خبر گفت: جایزه بین المللی A + که پل طبیعت موفق به کسب آن شده است از معتبر ترین جوایز معماری جهان است که بیش از 300 معمار نخبه از سراسر دنیا، هیئت داوران آن را تشکیل می دهند ضمن اینکه در بخش پل های بزرگراهی نیز این پل به انتخاب مردم توانست مقام اول را به دست آورد.

افراد تحت تکفل سربازان دفترچه درمانی می گیرند

مدیرکل نام نویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی گفت: دفترچه درمانی این سازمان به افراد تحت تکفل بیمه شده سرباز ارائه می شود.

سعید حسینی افزود: در ایام خدمت سربازی بیمه شده اصلی، افراد تحت تکفل وی از مزایای قانونی بیمه های اجتماعی به ویژه خدمات درمانی برخوردار خواهند شد.

به گفته حسینی: بیمه شدگان واجد شرایط می توانند پس از طی مراحل و تکمیل مدارک، برای دریافت دفترچه درمانی، به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند.