آرشیو یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۷
اقتصادی
۴

آذرماه امسال صورت می گیرد: تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از تولید ریل ملی در این کارخانه تا آذرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار کیهان، اردشیر سعدمحمدی درنشست خبری دیروز خود که در تهران برگزار شد، اظهار داشت: طرح تولید ریل ملی یکی از کارهای بزرگ ذوب آهن است که در سال 93 قراردادش منعقد شد و تاکنون هم 42 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه بوده است.

وی با بیان اینکه تا پایان آذرماه امسال شاهد تولید ریلی ملی خواهیم بود گفت: این طرح باعث کاهش هزینه حمل و نقل ریلی و ارائه خدمات بهتر به مردم می شود.

سعدمحمدی همچنین تاکید کرد: ریل ملی با کیفیت بالاو در سطح استاندارد جهانی تولید خواهد شد.

مدیرعامل ذوب آهن در ادامه اظهاراتش با اشاره به رشد 20 درصدی تولید فولاد در کارخانه ذوب آهن اصفهان در سال 93 گفت: در سال گذشته شاهد رشد 2 میلیون و 700 هزار تنی تولید فولاد در ذوب آهن بودیم همچنین در تولید کک نیز 33 درصد رشد داشتیم.

سعدمحمدی با اذعان به اینکه ذوب آهن اصفهان یک سری آلودگی های منطقه ای ایجاد کرده است افزود: البته 9 پروژه زیست محیطی برای کاهش آلودگی در دست اجرا داریم.

وی مجموع ارزش ریالی پروژه های ذوب آهن اصفهان را در حال حاضر 3 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: امسال قصد داریم میزان صادرات خود را از مرز 500 هزار تن در سال عبور دهیم. ضمن اینکه پارسال 342 هزار تن صادرات داشتیم.

سعدمحمدی سپس با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان تنها تولیدکننده فولاد به روش کوره بلند در ایران است گفت: سایر شرکت های تولیدکننده فولاد در ایران به روش احیاء مستقیم اقدام به تولید فولاد می کنند که تفاوت این دو روش این است که در روش کوره بلند برای احیای سنگ آهن از کک و ذغال استفاده می شود، در صورتی که در روش احیاء مستقیم از گاز استفاده می کنند که ثروت خدادادی است.

وی با بیان اینکه 70 درصد تولید فولاد در جهان به روش کوره بلند است گفت: فقط 25 درصد تولید فولاد در جهان به روش احیاء مستقیم است اما در ایران برعکس جهان به دلیل گاز ارزان اغلب شرکت ها به سراغ احیاء مستقیم رفته اند.

سعد محمدی با تایید زیان های سال های اخیر گفت: الان شرکت ذوب آهن اصفهان 16 هزار پرسنل رسمی دارد که به همراه پیمانکاران پرسنل آن به 20هزار نفر می رسد.