آرشیو یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۷
اقتصادی
۴

رئیس اتحادیه: دریافت حق سرویس در چلوکبابی ها غیر قانونی است

رئیس اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران تاکید کرد: اعضای صنف چلوکبابی حق دریافت مالیات بر ارزش افزوده و حق سرویس از مردم را ندارند.

ناصر حسینی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برخی از چلوکبابی ها اقدام به دریافت حق سرویس از مشتریان می کنند که این کاری غیرقانونی است و چلوکبابی ها نباید حق سرویس از مردم دریافت کنند.

وی با بیان اینکه حدود 800 واحد مجاز و دارای پروانه چلوکباب و چلو خورش در تهران داریم، گفت: چلوکباب و چلوخورشی ها می توانند انواع خورش، ماهیچه و غذاهای ایرانی که با چلو سرو می شود را به مشتریان عرضه کنند که طبق مصوبه وزارت بازرگانی 19 نوع چلو داریم که با خورش سرو می شود.

وی یادآور شد: قیمت یک نوع غذا در واحدهای مختلف، متفاوت است چون برای تهیه غذا از مواد مختلف با کیفیت های متفاوت استفاده می شود و بر این اساس قیمت گذاری انجام می شود.

حسینی همچنین با اشاره به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد: به استناد اظهارات معاون سازمان امور مالیاتی کشور اعضای این اتحادیه چون فراخوان نشده اند در نتیجه حق دریافت مالیات بر ارزش افزوده را ندارند.

وی در عین حال بیان کرد: به همه واحدهای صنفی خودمان بخشنامه ارسال کردیم که حق دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مردم را ندارند و آنها نیز این مالیات را دریافت نمی کنند.