آرشیو سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۳۲۲۵
جهان
۶

نواز شریف به عربستان می رود

نخست وزیر پاکستان به عربستان سفر خواهد کرد. این خبری است که رسانه های پاکستانی گزارش داده اند. بر اساس این گزارش ها نخست وزیر این کشور برای بررسی تحولات یمن به عربستان سعودی سفر می کند و در جریان این سفر مذاکراتی با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان خواهد داشت. اما مشخص نیست این رایزنی ها در جهت میانجیگری برای پایان جنگ در یمن است یا حمایت از حملات ائتلاف عربی به رهبری عربستان.

سفر شریف به ریاض در حالی انجام می شود که پیشتر پارلمان پاکستان، دولت این کشور را موظف کرد تا نسبت به درگیری ها و حملات ائتلاف موسوم به «توفان قاطع» علیه یمن بی طرف بماند و نقش دیپلماتیک را برای رسیدن به راه حلی برای این بحران ایفا کند. نخست وزیر پاکستان نیز در حالی که مصوبه پارلمان این کشور را تایید کرده بود، بار دیگر اظهار کرد که پاکستان برای دفاع از حرمین شریف در کنار عربستان سعودی است.

این اظهارات در واکنش به درخواست نمایندگان برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بود که از اسلام آباد خواسته بودند تا موضعی شفاف در راستای منافع استراتژیک خود با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اتخاذ کند. بعد از آن نیز گروهی از وزرای عربستانی به پاکستان سفر کرده و مذاکرات دوجانبه ای با مقامات اسلام آباد داشتند.