آرشیو شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۲
اخبار کشور
۱۰

جلیلی: برای شناخت آمریکای امروز فکت شیت لوزان و سند استراتژی امنیت ملی آمریکا را بخوانید

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: برای شناخت آمریکای امروز، فکت شیت لوزان و سند استراتژی امنیت ملی آمریکا را بخوانید.

دکتر سعید جلیلی نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در جریان سفر به بوشهر در جمع دانشجویان دانشگاه خلیج فارس گفت: برای اینکه آمریکای امروز را خوب بشناسید، دو متن را مورد مطالعه قرار دهید؛ اول، متن فکت شیت آمریکا از توافق لوزان را بخوانید؛ دوم، سند استراتژی امنیت ملی آمریکا در سال 2015 را با دقت بررسی نمایید.

جلیلی به تشریح سند استراتژی امنیت ملی آمریکا در سال 2015 پرداخت و به 4 اصلی که به عنوان راهبرد آمریکا در سال جاری میلادی مورد توجه قرار گرفته اشاره کرد و افزود: اصل اول این است که رهبری آمریکا بر جهان اجتناب ناپذیر است. اصل دوم این است که برای تهدیداتی که علیه منافع آمریکا باشد، از سوی آمریکا یکجانبه عمل می شود. اصل سوم این است که ساختار و نظم بین المللی که ایجاد شده است، باید با رهبری مدام آمریکا به راه خود ادامه دهد و اصل چهارم نیز این است که آمریکا با ارزش های خود می خواهد جهان را رهبری کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اینکه برخی می گویند سیاست خارجی جای آرمان و ایدئولوژی و ارزش ها نیست، جای تعجب دارد، چرا که این موضوع از مباحث مفروض حتی در کشور آمریکاست.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: هزینه ای که جمهوری اسلامی در موضوع هسته ای می دهد، مهمترین نتیجه آن دفاع از توسعه، علم و پیشرفت است.

به گزارش رجانیوز، عضو ارشد تیم مذاکره کننده سابق کشورمان با طرح این سوال که «چرا فردو باید تعطیل شود؟» اظهار داشت: فردو یکی از تاسیسات کاملاقانونی زیر نظر آژانس است. آنها می گویند فردو باید تعطیل شود چون زیر کوه است و ما با بمباران نمی توانیم آن را نابود کنیم.