آرشیو دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۴
صفحه آخر
۱۲

دستگاه های اطلاعاتی عراق خبر دادند: مرگ مغزی سرکرده داعش البغدادی به اسرائیل منتقل شد

دستگاه اطلاعاتی عراق از مرگ مغزی خلیفه خودخوانده داعش و بستری شدن او در یک بیمارستان واقع در فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک منبع در سرویس اطلاعاتی عراق اعلام کرد، «ابوبکر البغدادی» که مارس (فروردین) گذشته در استان نینوای عراق به شدت زخمی شد، به یک بیمارستان اسرائیلی در جولان اشغالی انتقال پیدا کرده است. این منبع که نامش فاش نشده، افزود: «تاکنون تلاش ها برای نجات او از مرگ بی فایده بوده و اطلاعات ما نشان می دهد او دچار مرگ مغزی شده است.»

به دنبال انتشار خبر جراحت شدید البغدادی، شاهدان در موصل گفتند که معاون وی با نام مستعار «ابوعلاالعفری» رهبری «داعش» را به دست گرفته است. دیروز اما خبر رسید که تروریست های مستقر در سوریه العفری را به خاک سوریه راه نمی دهند و او را نمی پذیرند!

جنایت تازه داعش

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، عناصر داعش شنبه پس از محاصره و به اسارت گرفتن شماری از نیروهای دولتی عراق در منطقه «الثرثار» استان الانبار، همه آنها را اعدام کردند. شمار شهدای این جنایت 53 تن اعلام شده است.

شماری از نمایندگان مجلس عراق «خالد عبیدی» وزیر دفاع این کشور را در ماجرای «الثرثار» مقصر دانستند و خواستار استعفای او شدند. عناصر داعش کنترل سد الثرثار را نیز در اختیار گرفتند.

تروریست ها قبل از تهاجم خود، با یک بولدوزر مملو از مواد منفجره، کاروان نظامیان عراقی را هدف قرار دادند و یک سرتیپ عراقی را به همراه سه افسر همراه وی شهید کردند.

در همین حال، سرتیپ «سعد معن» معاون سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد، تروریست های داعش با سه خودروی بمب گذاری شده، نیروهای امنیتی عراق در منطقه مرزی نزدیک به اردن هدف قرار دادند. این حمله شهادت 12 گارد مرزی و جراحت هفت تن دیگر را به دنبال داشت.

واحد مرکزی خبر نیز به نقل از «مسعود بارزانی» رئیس منطقه خودمختار کردستان عراق گزارش داد، نیروهای پیشمرگ طی یک سال اخیر توانستند بین 15 تا 20 هزار کیلومتر مربع از مناطق اشغالی عراق را از لوث تروریست ها پاکسازی کنند و دست کم 11 هزار تکفیری را بکشند.